کد خبر 217096
۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

درخواست شیخ عشیره «العکیدات» برای تداوم مبارزه علیه عناصر آمریکا

درخواست شیخ عشیره «العکیدات» برای تداوم مبارزه علیه عناصر آمریکا

شیخ عشیره العکیدات بار دیگر از نیروهای عشایر سوریه خواست به مبارزات خود علیه مهره‌های آمریکا در دیرالزور ادامه دهند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از المیادین، «ابراهیم الهفل» شیخ عشیره العکیدات سوریه از نیروهای عشایر این کشور خواست به مبارزات خود علیه شبه نظامیان قسد تحت حمایت آمریکا در دیرالزور ادامه دهند.

وی در ادامه افزود: خیزش عشایر سوریه در مسیر درستی حرکت می‌کند و این مبارزات باید تا تحقق خواسته‌های ما مبنی بر به دست گرفتن اداره کامل امور نظامی و غیرنظامی دیرالزور ادامه پیدا کند.

نیروهای عشایر توانسته اند عناصر قسد را از مناطق تحت کنترلشان در الکشکیه، ابوحمام و غرانیج بیرون کرده و کنترل تعدادی از مقرهای آنها را در الشعفه و شنان به دست بگیرند.

الهفل چند روز قبل اعلام کرده بود که مبارزه با عناصر تحت حمایت آمریکا ادامه خواهد داشت تا عشایر بتوانند کنترل مناطق خود را به دست بگیرند.

این در حالیست که عناصر قسد تلاش می‌کنند پایان درگیری‌ها در حومه شرقی دیرالزور و بازگشت کنترل این مناطق به دستشان را اعلام کنند. با این وجود کنترل بیش از ۲۰ روستا و بخش از دست این عناصر در حومه دیرالزور خارج شده است.

منابع آگاه اعلام کرده‌اند که عناصر قسد تجهیزات نظامی گسترده‌ای در اختیار داشته اما نیروهای عشایر تنها سلاح‌های محدود و فردی در دسترس دارند. ائتلاف بین المللی آمریکا حامی عناصر قسد بوده و خواهان تداوم اقدامات این عناصر علیه نیروهای عشایر است.

از چندی قبل برخی روستاهای حومه شرقی دیرالزور شاهد درگیری‌های مسلحانه بوده است. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که شبه نظامیان قسد، احمد الخبیل، رئیس شورای نظامی دیرالزور را دستگیر کردند. این اقدام باعث شد که افراد مسلح وابسته به وی دست به اقدام نظامی بزنند و قبایل مسلح عربی هم به آنها بپیوندند و کار به درگیری نظامی گسترده بیانجامد که طی آن چند روستای منطقه از کنترل نیروهای قسد خارج شد.

واشنگتن نگران است که درگیری‌ها در منطقه تحت نفوذش در شرق سوریه که محل تمرکز چاه‌های نفت و گاز سوریه است گسترش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha