کد خبر 216920
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

معاون اجرایی رییس‌جمهور با زائران پیاده امام رضا(ع) هم قدم شد

معاون اجرایی رییس‌جمهور با زائران پیاده امام رضا(ع) هم قدم شد

 معاون اجرایی رییس جمهور روز چهارشنبه ضمن همراهی با زائران پیاده در امتداد جاده ملک آباد- مشهد به سمت حرم مطهر رضوی، در جریان خدمت رسانی به زائران قرار گرفت.

 به گزارش گروه استانهای حیات؛ محسن منصوری صبح امروز با حضور استاندار خراسان رضوی و دیگر مدیران اجرایی استان با حضور در جاده مشهد-ملک آباد ضمن گفت وگوی رو در رو با مردم و موکب داران در جریان خدمت رسانی به زائران پیاده دهه پایانی صفر قرار گرفت.

از ۲۰ شهریور ماه جاده قدیم مشهد-ملک آباد بر روی تردد خودروها مسدود اعلام شد و برای کاروان زائران پیاده دهه پایانی صفر به حرم حضرت رضا(ع) اختصاص یافت و امروز معاون رییس جمهور در این جاده پیاده شرایط خدمت رسانی را جویا شد.

زائران پیاده و موکب داران نیز در موکب امام جواد(ع) و همچنین زائر سرای امام هادی (ع) در فاصله ۱۰ کیلومتری مشهد در گفت وگو با معاون اجرایی رییس جمهور خدمات ارائه شده را نسبت به پارسال بهتر توصیف کرده اما همچنان به نواقصی در تامین آب شرب در مسیر اشاره داشتند.

معاون اجرایی رییس جمهور نیز گفت: برای پذیرایی و تدارک بهتر این ایام، کارگروه ملی زیارت به دستور رییس‌جمهور و با ریاست مخبر، وزاری مربوطه و استاندار خراسان رضوی هفته گذشته برگزار و در این خصوص برنامه ریزی کامل و جامعی رخ داده است.

محسن منصوری افزود: هفته گذشته رییس جمهور در جلسه هیات دولت همه سازمانها و وزارتخانه ها را مأمور کردند تا تمام وقت بعد از برنامه اربعین پای کار خدمت رسانی در دهه آخر صفر بیایند.

دهه آخر ماه صفر با اربعین حسینی آغاز می شود. در این دهه مناسبتهایی چون روز ۲۸ ماه صفر رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) قرار دارد و با شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می رسد.

اوج عزاداریها و سوگواریهای حسینی در خراسان رضوی و بسیاری از خطه‌های دیگر ایران در همین دهه است که در آن هیاتهای عزاداری و دسته‌های زنجیرزنی از شهرها و روستاهای خراسان رضوی و حتی دیگر مناطق کشور سواره و یا با پای پیاده به مشهد الرضا آمده و آیین های سوگواری را در کنار حرم امام علی بن موسی الرضا (ع) به جا می‌آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha