کد خبر 216909
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

هوای بجنورد برای گروه‌های حساس ناسالم شد

هوای بجنورد برای گروه‌های حساس ناسالم شد

 کارشناس پایش اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: بعد از گذشت سه روز کیفیت هوای بجنورد بهتر شد و امروز فقط برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش گروه استانهای حیات؛ جواد عمارلو اظهار کرد: طی دو روز گذشته کیفیت هوای خراسان شمالی در مرحله خطرناک قرار داشت که روز گذشته نیز ادارات با دو ساعت تاخیر آغاز به کار کرد و از سوی دیگر مراکز آموزشی، سنگ شکن ها و ... نیز تعطیل شدند.

وی افزود: شاخص هوای بجنورد در حال حاضر ۱۱۲ است که برای گروه های حساس ناسالم است.

عمارلو ادامه داد: منشا آلودگی های هوا در استان طی این سه روز خارجی و ورود گرد و غبار از صحرای قره قوم است.

به گفته وی، اگر شاخص هوا در وضعیت صفر تا ۵۰ باشد، هوا پاک بوده و اگر از ۵۱ تا ۱۰۰ باشد هوا سالم خواهد بود و همچنین اگر شاخص هوا در وضعیت ۱۰۱ تا ۱۵۰ باشد ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بالاتر از ۳۰۰ خطرناک است.

این مسئول افزود: در فروردین ماه امسال، هفت روز هوای پاک، ۲۱ روز هوای سالم، دو روز ناسالم برای گروه های حساس و یک روز ناسالم برای تمام گروه ها به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه نیز هشت روز هوای پاک و ۲۳ روز هوای سالم به ثبت رسیده است، ادامه داد: طی خرداد ماه نیز سه روز هوای پاک، ۲۷ روز سالم و یک روز هوای ناسالم برای گروه های حساس ثبت شده است.

عمارلو بیان کرد: هوای خراسان شمالی در تیر ماه امسال دو روز پاک، ۲۶ روز سالم، یک روز ناسالم برای گروه های حساس و دو روز ناسالم برای همه گروه ها بوده است.

وی تعداد روزهای پاک در مرداد ماه را دو، سالم را ۲۴ و ناسالم برای گروه های حساس را پنج روز اعلام کرد.

به گفته عمارلو تعداد روزهای پاک در شهریور ماه نیز یک، سالم ۱۵، ناسالم برای گروه های حساس سه و خطرناک دو روز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha