کد خبر 216886
۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق در گفتگو با «حیات»:

دفاع از حقوق ایثارگران، وظیفه مجلس است

دفاع از حقوق ایثارگران، وظیفه مجلس است

سنگدوینی گفت: تلاش نمایندگان مجلس به ویژه در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم این است که فرهنگ ایثار، شهادت و خانواده‌های ایثارگران حمایت و دفاع کنند.

رمضانعلی سنگدوینی، عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در رابطه با احکام ایثارگران در این برنامه گفت: در برنامه توسعه هفتم توجه ویژه به ایثارگران، جانبازان، شهدا و رزمندگان عزیز که سال‌های سال در جبهه بودند و حتی خانواده های آنها، پس از جنگ نیز شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت شد.

وی ادامه داد: تا جایی که بنده در برنامه هفتم توسعه شاهد بودم این بود که الحمدلله احکام خوبی برای ایثارگران و خانواده‌های آنها از بحث مسکن، بیمه، مستمری ، گرفته تا بحث اشتغال و تبدیل وضعیت شان تعبیه شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم عنوان کرد: تلاش نمایندگان مجلس به ویژه در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم این است که فرهنگ ایثار، شهادت و خانواده‌های ایثارگران حمایت و دفاع کنند تا این عزیزان بتوانند پس از سی و اندی سال با کمک قوانین، حق و حقوق شان تامین شود ما وظیفه داریم که از ایثارگران دفاع کنیم و در این راستا باید قوانینی وضع کنیم که کمکی برای بهبود شرایط شان باشد.

سنگدوینی با اشاره به عملکرد خوب بنیاد شهید در پیگیری احکام ایثارگران تصریح کرد: فقط ۴۵ نفر از ۲۹۰ نماینده در کمیسیون تلفیق حضور دارند پس قطعاً زمانی که این احکام در صحن مجلس بررسی می‌شود می‌توان امیدوار بود که به پیشنهادات نمایندگان در راستای بهبود وضعیت ایثارگران توجه می‌شود که این پیشنهادات قطعا تکمیل کننده مصوبات کمیسیون تلفیق خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha