کد خبر 216870
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

«حیات» گزارش می‌دهد؛

تلاش برای رساندن بیرانوند به زور آمپول

تلاش برای رساندن بیرانوند به زور آمپول

نبود گلر ذخیره در فهرست نفرات پرسپولیس باعث شده مسئولان این باشگاه از هیچ تلاش برای رساندن بیرانوند به بازی مقابل النصر چشم پوشی نکنند.

به کزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال پرسپولیس باید تا چند روز آینده خودش را آماده یکی از مهم‌ترین دیدارهای طول فصل خودش کند که مقابل النصر عربستان در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود. سرخپوشان در شرایطی پا به این مسابقه مهم و دشوار می‌گذارند که مشکلات زیادی دارند و برخی از آنها به تکمیل نشدن فهرست تیم و جذب برخی از نفرات مد نظر یحیی گل‌محمدی برمی‌گردد که موجب نارضایتی وی هم شده است. از ابتدای فصل موردی که در صحبت‌های اکثر کارشناسان و مخاطبان فوتبال در خصوص فهرست پرسپولیس مطرح می‌شد به نبود یک گلر ذخیره و جانشین مطمئن برای علیرضا بیرانوند و همچنین خالی بودن خط حمله این تیم از بازیکن اشاره داشته و دارد.

در خط حمله پرسپولیس با جدایی آل کثیر، پریرا و دیاباته و در نهایت انتقال قرضی مهدی عبدی به تراکتور، تنها شهاب زاهدی را به عنوان مهاجم تخصصی در اختیار داشت و گزینه‌های خط حمله این تیم جذب نشدند و حالا روز گذشته نبیل باهویی سوئدی با عقد قراردادی رسمی به جمع سرخپوشان پیوست تا در آستانه دیدارهای مهم، یحیی گل‌محمدی خیالش از یکی از نواقص تیمش تا حدودی برطرف شود.

اما مساله گلر ذخیره نه تنها برطرف نشد، که در حساس‌ترین مقطع ممکن تبدیل به پاشنه آشیل سرخپوشان شد و در آستانه دو بازی مهم و بسیار حساس این تیم با مصدومیت تک گلر خودش روبرو شده و روی نیمکت هم گزینه با تجربه‌ای در اختیار یحیی گل‌محمدی نبود که بتواند روی او تا رسیدن بیرانوند به شرایط بازی تکیه کند و همین موضوع بحرانی جدی برای نماینده ایران در آسیا رقم زد.

بررسی راه‌های قانونی

سرخپوشان ابتدا به فکر قرض گرفتن یک گلر بودند و راه‌های قانونی برای اضافه کردن بازیکن به فهرست نفراتشان را دنبال کردند. در اروپا قوانینی برای شرایط این چینین لحاظ شده تا برخی باشگاه‌ها بتوانند در صورت مواجه شدن با چنین بحرانی و برای برون رفت از آن در صورت مصدومیت بازیکن و تایید آن توسط کمیته‌های پزشکی تحت تایید کنفدراسیون قاره تحت شرایط خاصی اقدام به جذب یک بازیکن و اضافه کردن او به فهرست مد نظرشان کنند. اینکه AFC چنین شرایطی برای حفظ جذابیت مسابقاتش و حمایت از تیم‌های بزرگ و پرطرفدار خودش در نظر می‌گیرد یا نه مشخص نیست ولی تلاش سرخپوشان از همان ابتدا به نتیجه نرسید چرا که گزینه‌ای برای جذب در دسترسشان نبود و شرایط اضافه کردن بازیکن به جمع نفرات خودشان را نداشتند.

از طرفی نبود گلر با تجربه بازی حتی در سطح لیگ برتر مشکل بزرگی بود که این تیم را دچار مشکل کرده بود و به بازی گرفتن دروازه‌بانی که میادین بزرگ را ندیده و قصد دارد اولین بازی رسمی خود را در سطح بزرگسالان در لیگ قهرمانان آسیا و مقابل بهترین مهاجم تاریخ فوتبال تجربه کند ریسک بزرگی است که می‌تواند حکم خودکشی داشته باشد. از همین رو فشار کادرفنی به کادر پزشکی برای رساندن بیرو به بازی مقابل النصر تحت هر شرایطی، بیشتر از قبل شد. موضوعی که نسبت به خطرات آن هشدار داده شده ولی کادرفنی قصد دارد دست به ریسک بزرگی بزند.

بیرو را به زور آمپول برسانید

کادرپزشکی باشگاه پرسپولیس شبانه روز در حال کار روی مصدومیت بیرانوند و برطرف کردن او و رساندنش به بازی روز بیست و هشتم دارد. اگرچه خود مسئولان کادرپزشکی عنوان کرده بودند بیرو در این دیدار غایب است، قول مدیرعامل باشگاه مبنی بر رسیدن بیرانوند به این دیدار در نوع خودش جالب توجه بود به برنامه باشگاه برای این موضوع اشاره داشت.

باشگاه در حال حاضر به این مجموعه فشار می‌آورد که به هر قیمت ممکن بیرانوند را برای بازی آماده کند و کادرپزشکی پرسپولیس به کادرفنی و مدیریتی گوشزد کرده که این کار ریسک بزرگی دارد، چرا که هم در صورت برطرف کردن موقتی مشکل، ریسک جدی‌تر شدن آن و خانه نشینی طولانی بیرانوند و حتی بیرون ماندنش تا پایان فصل وجود دارد و هم از طرفی پای مصدوم او ولو در صورت رسیدن به بازی به زور آمپول، کارایی همیشگی را ندارد و ممکن است تیم حریف از این نقطه ضعف به خوبی استفاده کرده تا به پرسپولیس ضربه بزند. قرار گرفتن مقابل مانه و رونالدو که یکی از بهترین زوج‌های تهاجمی دنیا محسوب می‌شوند با وجود چنین نقطه ضعف بزرگی ریسکش کمتر از بازی دادن به امیررضا رفیعی جوان و کم‌تجربه ندارد.

از سوی دیگر حتی اگر اتفاق ناگواری برای بیرانوند در خصوص تشدید مصدومیتش هم رخ ندهد، فشار آوردن به پای مصدوم باعث می‌شود او برای دربی هم به مشکل بخورد که اهمیتش اگر بیشتر از تقابل با النصر نباشد به طور قطع کمتر هم نیست و اگر پرسپولیس قافیه را به حریف سنتی در این مقطع حساس ببازد کارش برای جبران در ادامه راه حسابی سخت خواهد شد. بدشانسی بزرگ پرسپولیس در اینجا همزمان شدن سه اتفاق مهم است، مصدومیت بیرانوند، تقابل با النصر و تقابل با استقلال در لیگ برتر. تلاقی این سه موضوع با هم تبدیل به بحرانی جدی برای سرخپوشان شده است.

تایید باشگاه: بیرانوند مقابل النصر بازی می‌کند

طی پیگیری‌های انجام شده از باشگاه پرسپولیس، آنها از رسیدن بیرانوند به بازی با النصر اطمینان دارند و برخلاف همیشه پزشک این تیم دکتر حقیقت حاضر به صحبت در این زمینه نشده و روابط عمومی باشگاه در این باره اطلاع رسانی کرده است ولی این موضوع به خودی خود نشان می‌دهد پرسپولیس تحت هر شرایطی بیرانوند را مقابل النصر و رونالدو بازی خواهد داد. این موضوع اگرچه با نگرانی‌هایی همراه شده و شاخک‌های کادرفنی تیم ملی را در آستانه جام ملت‌ها تکان داده است، در هر صورت اتفاقی است که به نظر می‌رسد رخ خواهد داد و ما علیرضا بیرانوند را مقابل النصر در ترکیب اصلی خواهیم دید. البته فرضیه دیگری که وجود دارد این است که رسیدن بیرانوند به بازی یک تاکتیک رسانه‌ای از سمت قرمزها برای فریب دادن تیم رقیب است ولی این فرضیه بیش از حد کودکانه به نظر می‌رسد و بعید است با واقعیت همخوانی داشته باشد.

بدین ترتیب طبق آخرین اطلاعات دریافتی باید بیرانوند را دروازه‌بان و مرد شماره یک ترکیب پرسپولیس در دیدار حساس و مهمی بدانیم که مقابل النصر قرار است برگزار شود و کادرفنی پرسپولیس ریسک از دست دادن دربی و حتی از دست دادن فصل از سوی بیرانوند را به جان خریده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha