کد خبر 216828
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگو با «حیات»:

بازگشت گزارش کمیسیون تلفیق، در صورت رأی نیاوردن در مجلس

بازگشت گزارش کمیسیون تلفیق، در صورت رأی نیاوردن در مجلس

یوسفی گفت: چنانچه گزارش کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس رای نیاورد مجدداً به کمیسیون تلفیق برگشت داده می شود  تا اصلاحات لازم اعمال شود.

مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی  حیات؛ در رابطه با روند بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن علنی مجلس گفت: همانطور که مطلع هستید کلیات لایحه برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق رای آورده و از روز دوشنبه هفته آینده، در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد بدین ترتیب که  ابتدا گزارش کمیسیون تلفیق رأی‌گیری می‌شود، چنانچه رای آورد با اولویت بررسی پیشنهادات کمیسیون های تخصصی وارد بررسی مواد آن می‌شویم و در صورتی که رای نیاورد به پیشنهادات نمایندگان می‌پردازیم و این تنها تفاوت بررسی این لایحه با لوایح گذشته است.

وی ادامه داد: قبلا نظر نمایندگان مطرح می‌شد و سپس به بررسی نظر کمیسیون‌های تخصصی می‌پرداختیم ولی این بار ابتدا به نظر کمیسیون های تخصصی می پردازیم اگر رای آورد دیگر نیازی به پیشنهادات نمایندگان نیست.

یوسفی عنوان کرد: چنانچه گزارش کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس رای نیاورد مجدداً به کمیسیون تلفیق برگشت داده می شود  تا اصلاحات لازم اعمال شود.

 عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس یازدهم دو اقدام مهم را انجام داد یکی توجه به نخبگان بود که در این راستا با تصویب قانون و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و جذب نخبگان در کشور، اجرای رتبه‌بندی و توجه به اساتید دانشگاه معیشت آنها سعی کردیم شرایط این قشر را بهبود بخشیم زیرا نخبگان سرمایه های کشور هستند از سوی دیگر توجه ویژه به ایثارگران را داشتیم در بند «و» و «د» بودجه ۱۴۰۰-۱۴۰۱  تبدیل وضعیت تان مشخص شد و همچنین برای حمایت از رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا احکام برنامه ششم در برنامه هفتم  توسعه تمدید شد. از سوی دیگر توجه ویژه‌ای به جانبازان و شهدای مدافع حرم را داشتیم زیرا در قوانین گذشته به آن پرداخته نشده بود، ما روزانه شاهد این هستیم که نیروی انتظامی شهید می‌دهد پس لازم است که از آنها حمایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha