کد خبر 216714
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۱

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

پیشنهاد محاسبه حقوق بازنشستگان بر اساس 2 سال آخر خدمت/ همسان سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود

پیشنهاد محاسبه حقوق بازنشستگان بر اساس 2 سال آخر خدمت/ همسان سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود

خدابخشی با بیان اینکه محاسبه حقوق بازنشستگان با میانگین 5 سال حذف و محاسبه حقوق بر اساس میانگین دو سال آخر خدمتشان به برنامه هفتم اضافه شده است، گفت: تلاش می کنیم تا در صحن علنی مجلس در بررسی برنامه هفتم توسعه همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین را مطرح و حکم قانونی آنرا به برنامه هفتم اضافه کنیم.

محمد خدابخشی عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: با توجه به اینکه شاهد همسان سازی حقوق بازنشستگان بودیم و این موضوع از مطالبات مهم بازنشستگان است و جامعه بازنشستگان پیگیر این خواسته به حق بوده اند، لذا ما در برنامه هفتم توسعه پیگیر این موضوع هستیم تا این حکم را آورده و دولت را مکلف به اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین کنیم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بارگذاری شده است اما در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین هیچ حکمی در این برنامه پنج ساله نیامده است لذا تمام تلاشمان را می کنیم تا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در بررسی برنامه هفتم توسعه این موضوع مهم را مطرح و حکم قانونی آنرا به این برنامه اضافه کنیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به بازنشستگان این اطمینان را خواهیم داد تا مطالباتشان را با جدیت تمام در صحن علنی مجلس پیگیری کنیم، خاطر نشان کرد: امید به آن است تا بتوانیم قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را همانگونه که در برنامه ششم توسعه آمده بود در برنامه هفتم توسعه نیز تنفیذ کنیم.

خدابخشی در ادامه با اشاره به پیشنهاد دولت در خصوص محاسبه حقوق بازنشستگان با میانگین 5 سال آخر خدمتشان گفت: پیشنهاد مذکور را در برنامه هفتم توسعه حذف و کماکان محاسبه حقوق بازنشستگان را بر اساس میانگین دو سال آخر خدمتشان محاسبه خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha