کد خبر 216705
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

فرماندار پاکدشت: برنامه‌های هفته فرهنگی باید مبلغ فرهنگ شهرستان باشد

فرماندار پاکدشت: برنامه‌های هفته فرهنگی باید مبلغ فرهنگ شهرستان باشد

فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: هفته فرهنگی باید در رشد، شکوفایی و ارتقای شهرستان تاثیرگذار بوده و ایده و برنامه های اجرایی باعث القا و تبلیغ فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی پاکدشت باشد.

 به گزارش گروه استانی حیات؛ محسن اردستانی شامگاه دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری هفته فرهنگی شهرستان پاکدشت اظهار داشت: هفته فرهنگی شهرستان با هدف معرفی ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی، تاریخی و گردشگری و با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی با اولویت مقابله با آسیب های اجتماعی، رعایت حقوق شهروندی ، توسعه فرهنگ عمومی و ترویج اخلاق در جامعه اجرا می شود.

وی افزود: بزرگداشت و اجرای برنامه های هفته فرهنگی تنها به عهده ادارات و دستگاههای فرهنگی نیست در صورتیکه ملاک در هفته فرهنگی شناسایی و معرفی ظرفیتها و‎ ‎ و توانمندی های شهرستان در تمامی ابعاد و حوزه ها با مشارکت اقشار مختلف مردم است.
این مسئول بر افزایش‌ غنای کار با پیش‌بینی و انجام مطلوب‌ اقدامات‌ کیفی و مناسب دستگاه‌های مرتبط تأکید کرد و توجه‌ همه‌ جانبه اعضای این ستاد به موضوعات و اجرای دقیق مصوبات و نیز اطلاع رسانی و پوشش و انعکاس خبری گسترده را خواستار شد.

فرماندار پاکدشت ادامه داد: این شهرستان با برخورداری از چهار شهرک صنعتی خوارزمی، عباس‌آباد، پایتخت و شنزار، سه لکه صنعتی فرون‌آباد، جمال آباد و موزائیک سازان و استقرار ۶ هزار واحد صنعتی و تولیدی، یکی از مهمترین مناطق صنعتی استان تهران است ضمن این که وجود ۲۷ هزار هکتار زمین زراعی قابل کشت، یکهزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه، تولید سالانه یک میلیارد و ۳۱۳ میلیون گل شاخه بریده و ۶۰ میلیون گل گلدانی، پاکدشت را در زمره مناطق مهم کشاورزی استان تبدیل کرده‌است.

وی از فعالیت ۵۴۸ واحد دامپروری سبک و سنگین، ۲۴ واحد پرورش طیور، ۱۰ واحد پرورش قارچ، فعالیت ۱۲۱ واحد معدنی، ۲۱ کارخانه اسفالت و فعالیت ۳۵ کارخانه بتون سازی در پاکدشت خبر داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مراکزی از جمله صنایع پارچین، سد ماملو، نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت و تصفیه خانه هفتم تهران در پاکدشت مستقر هستند.

اردستانی افزود: پاکدشت، مهد سرداران و دلاوران دوران هشت سال دفاع مقدس است و در دوران جنگ تحمیلی و با وجود جمعیت ۱۸ هزار نفری، این شهرستان ۴۵۰ شهید، و یکهزار و ۲۰۰ جانباز تقدیم اسلام کرده است ضمن این که در دوران دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مردم پاکدشت بیش از ۸۰ شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده‌اند.

فرماندار پاکدشت یادآور شد: این شهرستان وسعتی بالغ بر ۶۰۰ کیلومتر مربع و جمعیتی که بر اساس آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن در حدود ۳۵۰ هزار نفر اعلام شده، از رشد جمعیتی ۳.۸ برخوردار است که این امر به واسطه نزدیکی به پایتخت و فرصت‌های شغلی پایدار به واسطه استقرار هزاران واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی صورت گرفته که این امر جمعیت پاکدشت را امروز به بیش از ۵۰۰ هزار نفر رسانده است.

معرفی ظرفیتها و مشاهیر شهرستان ، تهیه گزارش و کلیپ با عنوان معرفی شهرستان و استفاده از ظرفیت فضای مجازی، برگزاری مسابقات بومی و محلی و جشنواره های مختلف، استفاده از ظرفیت هنرمندان و نخبگان ، برگزاری کارگاههای آموزشی ، معرفی اقوام، معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان علی الخصوص در بخش گل و گیاه و صنعت ، همایش پیاده روی خانوادگی، برپایی نمایشگاه گل و گیاه، نمایشگاه کتاب، برگزاری همایش فرهنگ مهدویت ، جشنواره اقوام و طوایف ایران ، سمینار تحکیم خانواده ، برگزاری محافل انس با قرآن ، برپایی یادواره شهدا ، برگزاری جشنواره بادبادکها، برگزاری جشنواره غذای سنتی و برگزاری جشن های هفته وحدت به عنوان برنامه های شاخص پیشنهادی این هفته مطرح شد که پس از تایید نهایی ، جدول برنامه های این هفته به اطلاع مردم شریف شهرستان پاکدشت می رسد.

شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha