کد خبر 216686
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

یک شهید، یک درس؛

ما پرورش یافتگان مکتب حسین بن علی(ع) هستیم

ما پرورش یافتگان مکتب حسین بن علی(ع) هستیم

در متن وصیتنامه شهید ضامن آمده است: «مسلمین عزیز ما پرورش یافتگان مکتب حسین بن علی(ع) هستیم و نمی توانیم شاهد ضد اسلام و مسلمین باشیم.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید حسین ضامن، سوم بهمن ماه 1339، در شهرستان زاهدان دیده به جهان گشود. پدرش علی اصغر، کارمند بهداری بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. خبرنگار صدا و سیما بود. سال 1364 ازدواج کرد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم اردیبهشت 1365، در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. مزار او در بهشت مصطفی شهرستان زاهدان واقع است.

در متن وصیتنامه شهید ضامن آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»

«مپندارید آنهایی که در راه خدا کشته می‌شود مرده اند بلکه زنده‌اند و در نزد پروردگارشان روزی می‌خورند»

با سلام به محضر بقیة الله اعظم ارواحنا الفدا و نایب برحقش خمینی کبیر و با سلام به شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی بنا به ادای وظیفه شرعی، بر آن شدم تا چند جمله‌ای به عنوان وصیت نامه بنویسم. امیدوارم مورد قبول و رضای خداوند منان قرار گیرد. بدواً عـرض سلام به محضر پدر و مادر بزرگوارم. باید بگویم به منظور ادای دیــن خـود بـه اســلام و مسلمین و لبیک گفتن به ندای امام امت تصمیم گرفتم با توجهات الهـی جـهـت مبارزه بـا دشمنان اسلام به جبهه های نبرد عزیمت نمایم. امروز که استکبار جهانی با تمام موجودیت خود در مقابل اسلام و مسلمین صف آرایی کرده و با کمال وقاحت توسط جنگنده های صدام عفلقی به میهن اسلامی ما حمله ور شده است، به عنوان یک فرد مسلمان و مقلد حضرت امام خمینی نمی توانستم نظاره گر پرپر شدن جوانان عزیز میهن اسلامی تصرفات جدید به میهن اسلامی باشم و در خانه بمانم این امر مرا به آن واداشت که بـه نــدای «هــل من ناصر ینصرنی» حسین زمان امام امت لبیک بگویم، به جبهه های نبرد نور علیه ظلمت عزیمت نمایم. امیدوارم مورد رضایت حق تعالی قرار گیرد. پدر و مادر عزیزم بنده حقیر فرزند خوبی برای شما نبودم و هرگز نتوانستم وظیفه فرزند شایسته را آن طور که خدا خواسته باشد، ایفا نمایم. لذا شما را به ائمه معصومین (ع) قسم می دهم، بنده حقیر را ببخشید و مورد عفو خود قرار دهید. امیدوارم با محمد (ص) محشور شوید انشاء الله.

مسلمین عزیز ما پرورش یافتگان مکتب حسین بن علی(ع) هستیم و نمی توانیم شاهد ضد اسلام و مسلمین باشیم. بنابراین بر ماست که با الهام از مکتب حیات بخش اسلام و پیروی از فرمایشات حضرت امام خمینی در تمامی صحنه های انقلاب اسلامی حضور فعال داشته باشیم. اسلام را یاری نماییم. خدمت برادران غلامحسن، محمد و معصومه عزیزم. مریم، مرضیه، زهرا و زهره سلام عرض می کنم و امیدوارم با حفظ سنگرهای الهی خود، بـه سوی صلاح و رستگاری حرکت نمایید.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha