کد خبر 216674
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳

مریم وفاخواه در گفتگو با «حیات»:

موافقت با اعزام تیم اسکیت دختران به بازی‌های آسیایی پس از ۱۳ سال انگیزه دوچندانی به ورزشکاران داد

موافقت با اعزام تیم اسکیت دختران به بازی‌های آسیایی پس از ۱۳ سال انگیزه دوچندانی به ورزشکاران داد

نایب رئیس امور بانوان فدراسیون اسکیت از اعزام دختران ‌اسکیت‌باز به مسابقات آسیایی و انگیزه‌هایشان برای کسب مدال در این رقابت‌ها صحبت کرد.

مریم وفاخواه نایب رئیس امور بانوان فدراسیون اسکیت در آستانه شروع مسابقات آسیایی هانگژو در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات درباره موافقت با اعزام تیم اسکیت دختران با ۶ ورزشکار و در دو ماده مختلف به بازی‌های آسیایی آن هم پس از ۴ دوره غیبت در این بازی‌ها، اظهار داشت: خوشبختانه روند نتایج، رکوردها و عملکرد ملی‌پوشان اسکیت در سال‌های اخیر کاملا رو به جلو بوده و حتی در بخش فری‌استایل دختران جزو رکوردداران جهان هستیم. باتوجه به این پتانسیل بالا و استعدادهای ناب به ویژه در بخش دختران ضروری است تا برای حفظ این قهرمانان و تسریع پیشرفت‌شان، تلاش مضاعفی از سوی فدراسیون انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به این اعزام تاکید کرد: موافقت با اعزام تیم اسکیت دختران به بازی‌های آسیایی هانگزو که پس از ۱۳ سال اتفاق افتاد واقعاً انگیزه دوچندانی به ورزشکاران این رشته داد تا بتوانند با کسب مدال در این رقابت‌ها به امید خدا جواب اعتماد مسئولان را بدهند و دست پر از این مسابقات به ایران برگردند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکیت در مورد شرایط نفرات اعزامی به مسابقات هانگژو هم خاطرنشان کرد: تیم ملی اسکیت در دو رشته فری‌استایل و سرعت در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت خواهد کرد. رومینا سالک و ترانه احمدی دو نماینده بخش فری‌استایل خواهند بود و همچنین در رشته سرعت نیز با ۴ ملی‌پوش در هانگژو شرکت خواهیم کرد. نفرات اعزامی در حال حاضر بهترین‌های ایران در ماده‌های مختلف به شمار می‌روند و همه نفرات پس از حضور مستمر در اردوها و با برگزاری مسابقات انتخابی برگزیده شدند و توانستند مسافر بازی‌های آسیایی شوند.

وی در مورد شرایط و اقداماتی که برای این نفرات از سوی فدراسیون در نظر گرفته شده است هم تصریح کرد: در حاشیه برگزاری اردوها و تمرینات کلاس‌های روانشناسی و آموزشی در خصوص تغذیه و مباحث دوپینگ را برای ملی‌پوشان برگزار کردیم تا با نهایت آمادگی در هانگژو به رقابت با رقبای آسیایی که هر کدام‌شان جزو قدرت‌های جهان هستند، بروند.

وفاخواه در پایان درباره پیش‌بینی‌اش از عملکرد اسکیت‌بازان دختر در بازی‌های آسیایی اظهار داشت: باتوجه به مسابقاتی که انجام شده و رکوردهای ثبت شده در تمرینات و پیش‌بینی کادرفنی به نظر می‌رسد در بخش امدادی ماده سرعت بانوان، شانس مدال در بازی‌های آسیایی هستیم. در فری‌استایل هم باتوجه به توانمندی دو ملی‌پوش دختر اعزامی و همچنین نتایج درخشان‌شان در تورنمنت‌های جهانی اخیر امیدواری زیادی به کسب مدال داریم و باتوجه به تاکید بر کیفی بودن کاروان اعزامی قطعاً به دنبال مدال در این مسابقات و کسب افتخار برای کشورمان هستیم و فقط به عنوان مسافر راهی هانگژو نمی‌شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha