کد خبر 216516
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

خسارت آتش سوزی در مراتع قزوین به ۴۴ هکتار رسید

خسارت آتش سوزی در مراتع قزوین به ۴۴ هکتار رسید

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: وسعت خسارت آتش سوزی در مراتع این استان با ۱۸ فقره وقوع در سال جاری به ۴۴ هکتار رسیده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سرهنگ کیومرث سلیمانی ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: بیشتر آتش سوزی‌های به وقوع پیوسته در بخش مراتع و به دور از محیط‌های جنگلی استان بوده است.

وی با بیان اینکه عمده ترین عوامل آتش سوزی مراتع استان خطای انسانی بوده است، یادآور شد: بررسی های میدانی نشان داده که بیشتر این آتش سوزی‌ها به خاطر سهل انگاری مسافران و دامپرورانی است که با روشن کردن آتش در مراتع باعث این حوادث شده اند.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد:‌ یکی از تاثیرگذارترین عوامل انسانی در بروز آتش سوزی ها، چوپان‌ها هستند که برای تهیه غذا با روشن کردن آتش در فضای باز متاسفانه خسارت های عظیمی را به مراتع وارد می کنند.

به گفته این مسوول، دور بودن مراتع در حال سوختن از ایستگاه‌های آتش نشانی و همچنین کمبود ادوات مناسب برای مهار کردن آتش از عمده مشکلات موجود در خاموش کردن این نوع آتش سوزی هاست.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اضافه کرد: شهروندان استان قزوین می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه حادثه آتش سوزی در مراتع و جنگل ها موضوع را در اسرع وقت به سامانه‌های ۱۳۹ یا ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha