کد خبر 216222
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷

گرد و غبار دید افقی در قصرشیرین را به یک هزار و ۴۰۰ متر کاهش داد

گرد و غبار دید افقی در قصرشیرین را به یک هزار و ۴۰۰ متر کاهش داد

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: ورود سامانه ناپایدار از شب گذشته به قصرشیرین در غرب کرمانشاه باعث کاهش دید افقی در این شهرستان مرزی در صبح امروز یکشنبه به میزان یک هزار و ۴۰۰ متر شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛«امیرپرویز نجفی» افزود: دید افقی لحظه‌ای ناشی از ورود گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین هشت هزار متر و ۶۰۰ متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

وی اظهار کرد: دمای فعلی هوای شهرستان مرزی قصرشیرین ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۲۱ درصد است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین در ادامه گفت: بیشینه سرعت وزش باد در این منطقه مرزی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲متر بر ثانیه معادل ۴۳کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.

نجفی اضافه کرد: سامانه ناپایدار و گرد و خاک طبق پیش بینی های قبلی صورت گرفته تا فردا دوشنبه در جو منطقه حاکم خواهد بود.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین روز درگیر غبار بوده که شامل هفت روز در فروردین، ۱۰ روز در اردیبهشت ماه و ۱۰ روز در خرداد، ۵ روز تیر، هشت مرداد و هفت روز در شهریور ماه است.

از ابتدای سال زراعی جاری در قصرشیرین ۳۷۹ میلیمتر و از ابتدای سال آبی (فروردین ماه امسال تاکنون) ۱۷۹ میلیمتر باران در این شهرستان باریده است.

طبق توصیه های کارشناسان‌ بهداشت، شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی به دلیل آلودگی هوا از ورود به فضاهای باز خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha