کد خبر 216212
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

بهروز سلطانی در گفتگو با «حیات»:

گل‌محمدی عقل این را نداشت که با یک گلر نمی‌شود وارد مسابقات شد؟/ خود درویش لُخت شود و به جای بیرانوند درون دروازه بایستد

گل‌محمدی عقل این را نداشت که با یک گلر نمی‌شود وارد مسابقات شد؟/ خود درویش لُخت شود و به جای بیرانوند درون دروازه بایستد

پیشکسوت پرسپولیس از مشکل ایجاد شده برای این تیم و نبود دروازه‌بان در دیدارهای حساس پیش رو به شدت عصبانی و ناراحت است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال پرسپولیس در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در شرایطی که گلر جدیدی به جمع نفراتش اضافه نکرده بود، احمد گوهری را با انتقالی قرضی از فهرست خودش خارج کرده تا تنها با علیرضا بیرانوند وارد بازی‌ها شود و این موضوع عجیبی بود که مشخص نبود چرا رخ داده است. از همان زمان این انتقاد وجود داشت که پرسپولیس چطور می‌خواهد با یک دروازه‌بان در سه جبهه در  فصل جدید بجنگد و اگر در بازی‌های حساس با محرومیت یا مصدومیت بیرانوند مواجه شود چه چاره‌ای برای این مشکل خواهد اندیشید؟ حالا در آستانه حساس‌ترین رقابت پرسپولیس در ورزشگاه آزادی که باید در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم پرستاره النصر عربستان برود، بیرانوند دچار مصدومیتی شده که به گفته پزشک باشگاه پرسپولیس قطعاً منجر به غیبتش در این بازی خواهد شد و همین موضوع نگرانی‌ها و ناراحتی‌هایی برای سرخپوشان ایجاد کرده و مشخص نیست چطور می‌خواهند با این معضل بزرگ دست و پنجه نرم کنند. به همین بهانه سراغ بهروز سلطانی، پیشکسوت و گلر اسبق پرسپولیس رفتیم و او هم مثل سایر هواداران این تیم از وضعیت موجود به شدت عصبانی، ناراحت و نگران بود. صحبت‌های صریح و بی پرده بهروز سلطانی و انتقادات تند و تیزش از مدیریت و کادرفنی باشگاه را در گفتگو با حیات می‌خوانید:

گل‌محمدی "شعور" این را نداشت که با یک گلر نمی‌شود وارد مسابقات شد؟

هر تیم به سه گلر آماده و در سطح بازی در ترکیب اصلی نیاز دارد و این از اصول اولیه فوتبال است. واقعاً در لیگ‌های سطح چندم کشورهای درجه چندم هم بگردید تیمی را پیدا نمی‌کنید که فقط یک گلر داشته باشد. نمی‌دانم یحیی گل‌محمدی چطور شعورش به این اصل ساده نرسید که نمی‌شود با یک گلر وارد مسابقات شد؟ شما در هر پست بازیکن نداشته باشی از پست دیگر جایگزین می‌کنی. دفاع راستت مصدوم شود و دفاع راست ذخیره نداشته باشی، هافبک دفاعی‌ات را آنجا بازی می‌دهی. مهاجمت مصدوم شود دفاع وسط را به جایش می‌گذاری. بازیکن دستش بشکند گچ می‌گیری و او را به زمین می‌فرستی و برایت بازی می‌کند. ولی وقتی گلر نداشته باشی می‌خواهی چه گِلی به سرت بگیری؟ می‌توانی بازیکن از پست دیگر به دفاع منتقل کنی؟ این دیگر از اصول ابتدایی فوتبال است و حتی مخاطب خردسال فوتبال هم می‌داند که نمی‌شود با یک گلر وارد بازی‌ها شد چرا که مصدومیت و محرومیت پیش می‌آید و باید از قبل فکری به حال جانشینش کرده باشید.

وقتی جایگزین جذب نکردید چرا گوهری را مُفت دادید رفت؟

پرسپولیس اگر نمی‌توانست گلر جدید جذب کند حداقل احمد گوهری را نگه می‌داشت یا اول به جایش بازیکن می‌خرید و خیالش راحت می‌شد بعد او را مُفت به تیم دیگری می‌داد. پرسپولیس همیشه در طول تاریخ 3 گلر خوب داشته است. یک زمانی احمدرضا عابدزاده و نیما نکیسا بهترین گلرهای فوتبال ایران بودند و هر دو در پرسپولیس بازی می‌کردند. نکیسا هم در تیم ملی و هم در پرسپولیس ذخیره عابدزاده بود و هرجا احمدرضا نمی‌توانست بازی کند یا حتی می‌خواست استراحت کند نکیسا به جایش وارد زمین می‌شد و بهترین عملکر را هم داشت و کسی نگران این نبود که عابدزاده در ترکیب نیست. اصلاً محرومیت و مصدومیت هم نباشد گلر در طول فصل نیاز به استراحت دارد. نمی‌شود یک نفر هم در لیگ بازی کند، هم در جام حذفی بازی کند، هم در آسیا بازی کند و هم برای تیم ملی بازی کند. بدن یک نفر مگر چقدر توان دارد؟

درویش خودش لُخت شود و به جای بیرانوند درون دروازه بایستد

مشکلی که برای تیم پیش آمده اول مربوط به مربی گلرهای تیم است که به سرمربی منتقل نکرده که یک گلر دیگر حداقل لازم داریم و بعد سرمربی و بعد هم مدیرعامل باشگاه. این آقای درویش در مدیریت که چیزی از او ندیدیم ولی به نظرم خودش لُخت شود و به جای بیرانوند درون دروازه قرار بگیرد شاید اینجا یک کارایی برای پرسپولیس داشته باشد. الان کاسه چه کنم دستتان گرفتید و می‌خواهید چه تصمیمی بگیرید؟ گلر ذخیره‌ پرسپولیس یک نفر است که از تیم جوانان آورده‌اند و حتی در حد لیگ دسته دوم هم نیست و حالا می‌خواهید او را جلوی رونالدو و مانه بازی دهید؟ اگر یک فاجعه در زمین رخ دهد جواب هواداران را چه می‌خواهید بدهید؟ اگر خدای نکرده تیم با یک نتیجه بد شکست خورد در تاریخ ثبت می‌شود و 10 سال دیگر کسی نمی‌گوید بیرانوند مصدوم شد و سرمربی تیم عقلش نرسید که برایش جانشین جذب کند و تیم گلر نداشت و مقابل بهترین مهاجمان دنیا قرار گرفته بود و فقط می‌گویند پرسپولیس با فلان نتیجه بازی را واگذار کرد.

از قلعه‌نویی می‌خواستید بیرانوند را بازی ندهد

شما که نه عقلتان رسید گلر ذخیره را حفظ کنید نه عرضه اش را داشتید یک نفر به جایش جذب کنید. حداقل یک جلسه با سرمربی تیم ملی می‌گذاشتید و از قلعه‌نویی می‌خواستید بیرانوند را در این مقطع حساس بازی ندهد و به جایش از نیازمند یا یک نفر دیگر استفاده کند. این کار را هم نتوانستید انجام دهید؟ بیرانوند یا از تمرین زیاد این مشکل برایش پیش آمده است یا از تمرین کم. خودش هم یک حرکات اضافی در زمین انجام می‌دهد که باعث می‌شود چنین مشکلاتی برایش پیش بیاید. هزار بار به او گفتم دست از این حرکات بردار ولی به خرجش نمی‌رود. الان کاسه چه‌کنم دستتان گرفته‌اید می‌خواهید با این مشکل چه کار کنید؟

نام من را به عنوان گلر رد کنید

واقعاً نمی‌دانم می‌خواهند چه کار کنند؟ وقتی از قبل فکر یک موضوعی را نمی‌کنند نتیجه‌اش همین می‌شود. نه توانستید در طول این سال‌ها یک گلر جوان خوب پرورش بدهید نه کسی را خریدید که در شرایط این چنینی از او استفاده کنید. الان اسم من را به عنوان گلر رد کنید شاید بتوانم کاری برای پرسپولیس انجام دهم. این ناراحتی و حرص و جوشی که می‌خورم از سر دلسوزی و علاقه‌ام به فوتبال است، حالا هرکس که می‌خواهد ناراحت شود مشکل از خودش است. شما هر جای دنیا یک تیم پیدا کردی که یک دروازه‌بان داشته باشد به من نشان بده جایزه داری. این دیگر جزو اصول اولیه فوتبال است وقتی ادعا داریم از مربیگری سرمان می‌شود چطور این اصول ابتدایی را نمی‌توانیم رعایت کنیم؟ واقعاً امیدوارم اتفاق بدی در بازی با النصر برای پرسپولیس رخ ندهد و بعد از آن هم تازه باید به فکر دربی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha