کد خبر 216129
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

مدیر عامل بانک کشاورزی:

واحدهای زنجیره تولیدات محصولات کشاورزی مورد حمایت ویژه قرار می گیرد

واحدهای زنجیره تولیدات محصولات کشاورزی مورد حمایت ویژه قرار می گیرد

مدیر عامل بانک کشاورزی با اظهار این کشاورزی مقیاس کوچک از معضلات اساسی برای اقتصادی شدن کشاورزی است، گفت: به همین دلیل این بانک همسو با رویکرد دولت سیزدهم، واحد های تولیدی کشاورزی که در زنجیره تولیدات محصولات قرار بگیرند، مورد حمایت ویژه هستند.

به گزارش گروه استان های حیات؛فرشید فرخ‌نژاد روز شنبه در جلسه توسعه صادرات مازندران افزود:امسال ۷۵ درصد تسهیلات کشاورزی در کشور رشد داشته است.

وی با تاکید بر این که با توجه به اهمیت دولت سیزدهم نسبت به صنعتی و صادرات محور شدن شدن تولیدات کشاورزی افزود: همسو با این رویکرد پارسال ۵۰۰ میلیارد تومان کمک سرمایه در گردش گردش برای صادرات پرتقال پرداخت شد.

وی تصریح کرد: کشاورزی مقیاس کوچک در کشور که توجیه اقتصادی ندارد، از معضلات اقتصادی این حوزه است و از آن جایی که سرانه زمین در مازندران کم است، فعالیت کشاورزی باید به صورت زنجیره کشاورزی صنعتی شود.

فرخ نژاد با تاکید بر این که اکنون فعالیت بانک کشاورزی دوبرابر شده است، گفت: اکنون در حوزه فعالیت ارزی و صرافی فعالیت خوبی داریم به طوری که در بخش صرافی ۵۵۰ درصد رشد در این دوره نسبت به دوره گذشته داریم.

وی ورود بانک کشاورزی برای خارج کردن فعالیت های کشاورزی سنتی و کمک به صنایع تبدیلی کشاورزی نقطه عطفی برای رونق کشاورزی کشور به خصوص مازندران شده است، ادامه داد: البته وصول مطالبات بابت تسهیلات در بانک به یک چالش تبدیل شده است، بدانید توسعه با گردش تسهیلات محقق می شود. 

واحدهای زنجیره تولیدات محصولات کشاورزی مورد حمایت ویژه قرار می گیرد

مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: ما وظیفه داریم در این بخش تشخیص بدهیم تا با ابزار قانونی به کسانی مهلت بدهیم که به درستی در راستای تولید کشاورزی کار می کنند، اما اگر کسی قصد سوء استفاده از منابع بانکی را دارد، جلوگیری خواهیم کرد.

فرخ نژاد تصریح کرد: اگر ظرفیت و منابع در بتن کشاورزی متمرکز باشد، این بانک در کمک به تولید و امنیت غذایی نقش محوری خواهد داشت.

فرخ نژاد از کشاورزان و سرمایه گذاران این حوزه خواست تا منابع و گردش حساب مالی خود را برای کمک به سایر کشاورزان در همین بانک ذخیره و سرمایه گذاری کنند، بیان داشت: با این اقدام عملی کشاورزان می توانیم به افراد بیشتری خدمات بدهیم.

ثبت صادرات محصولات کشاورزی مازندران به نام استان های دیگر

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران گفت:به دلیل نداشتن مرز زمینی عمده صادرات مرکبات و کیوی از استان های همسایه صادر می‌شود.

حسن خیریانپور با بیان این که خرید محصولات کشاورزی مازندران به خصوص برنج و مرکبات به عنوان ۲ محصول کشاورزی مهم در درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان نیاز به سرمایه در گردش است، ادامه داد: پارسال ۲۰۱ هزار تن کیوی از کشور صادر شد که فقط ۱۰ هزار تن صادرات آن در استان ثبت شد درحالی که ۹۰ درصد تولید کیوی کشور در مازندران است.

وی با بیان این که همچنین سال گذشته ۳۴۰ هزار تن مرکبات صادراتی کشور ثبت شده است، گفت: صادرات این میوه که مازندران بیشترین تولید کشور را دارد، فقط پنج هزار تن از مبدا مازندران ثبت شد.

وی تصریح کرد: شرکت کاله مازندران سال ۸۰ میلیون دلار صادرات لبنیات داشته است که فقط ۴۰ میلیون دلار در استان ثبت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران به کمک قابل توجه بانک کشاورزی مازندران اشاره کرد و گفت: پرداخت ۹۱۸ میلیارد تومان تسهیلات و پرداخت تقریبا صد درصدی تسهیلات سفر رییس جمهور به استان از خدمات این بانک در استان است.

خیریانپور به قراداد ۲۴۰ میلیارد دلاری صادرات محصولات کشاورزی مازندران به روسیه اشاره کرد و گفت: محصولات کشاورزی استان باید صادرات محور شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha