کد خبر 216011
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

استاندار گیلان:

استواری جمهوری اسلامی مرهون مردم و شهدا است

استواری جمهوری اسلامی مرهون مردم و شهدا است

 استاندار گیلان گفت: مردم در دوران دفاع مقدس ایثار و از خودگذشتگی‌های بسیاری انجام دادند و شهدا با رشادت و جانفشانی خود استواری نظام جهموری اسلامی را به ارمغان آوردند.

به گزارش گروه استان های حیات؛اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: شهدا با رشادت به مردمان سرزمین خویش عزت بخشیدند و با از خود گذشتگی و جانفشانی خود آنان را از اسارت و ذلت رهانیدند.

وی افزود: به همین دلیل باید هرساله هفته دفاع مقدس را باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار کرد؛ بخش‌های معنوی آن را پررنگ‌تر و از سوی دیگر رشادت های شهدا و همچنین تلاش‌های اقشار مختلف مردم در دوران دفاع مقدس را بیش از پیش برای نسل امروز بازگو کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: دشمنان تلاش می کنند برپایی این گونه پاسداشت‌ها کمرنگ شود چون آنان نمی‌توانند همبستگی و اتحاد موجود را ببینند و به همین دلیل باید هر سال با اتحاد بیشتر این مراسم را باشکوه‌تر برگزار کرد و اجازه ندادکه برخی ذهن مردم را خراب کنند.

استاندار گیلان تاکید کرد: وحدت و یکپارچگی ما باید حفظ شود و محور وحدت ولایت فقیه است؛ نباید اجازه دهیم که این وحدت خدشه‌دار شود و از سوی دیگر هدف و راهبرد دولت، مردم هستند و برنامه ها باید مردمی اداره و اجرا شود تا موفقیت اجرای برنامه‌ها بیش از پیش باشد.

عباسی به مراسم اربعین نیز اشاره و بیان کرد: مردم و مسئولان برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم اربعین سنگ تمام گذاشتند و همه تلاش کردند تا زائران بدون مشکل در مراسم اربعین حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: اربعین وحدت بین مسلمانان و آزادیخواهان جهان است که همه را دور هم جمع می کند چون حضرت امام حسین(ع) مختص به شیعیان نیست و ایشان چراغ راه و کشتی نجات همه انسانها هستند.

وی در ادامه گفت: با توجه به حضور میلیون‌ها زائر در مراسم پیاده روی اربعین، رسانه‌های معاند سعی کردند که این مراسم را در سکوت خبری قرار دهند اما حضور باشکوه مردم آنان را خوار و ذلیل کرد.

ایستادگی و مقاومت دستاورد مهم دفاع مقدس

همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: انقلاب اسلامی در دوران نورانی دفاع مقدس عزت یافت و خوداتکایی، خودباوری، ایستادگی و مقاومت از مهمترین دستاوردهای این دوران بود.

سرهنگ پاسدار حسن حبیبی افزود: در برهه کنونی نیز می‌توانیم با بهره‌گیری از آثار دفاع مقدس، مشکلات را به حداقل برسانیم اما نباید تاب‌آوری و نحوه زندگی مردم در دوران مقدس فراموش شود و باید این مسائل بازگو شود.

وی به نقش آفرینی بانوان در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره و بیان کرد: انقلاب اسلامی به بانوان هویت داد و آنان نیز در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیلی ایفا کردند که بر همین اساس در هفته گرامیداشت دفاع مقدس امسال، یک میلیون نفر از بانوانی که در جبهه‌ها حضور داشتند و همچنین از همسران، دختران و مادران شهداء و بانوانی که در پشت جبهه دفاع مقدس نقش آفرینی داشتند تجلیل می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha