کد خبر 216006
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

مسئول دبیرخانه اصفهان میزبانی پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص):

جایزه مصطفی(ص)در۴حوزه به برترین دانشمندان جهان اسلام اعطا می‌شود

جایزه مصطفی(ص)در۴حوزه به برترین دانشمندان جهان اسلام اعطا می‌شود

اصفهان-مسئول دبیرخانه اصفهان میزبانی پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فن‌آوری مصطفی(ص)گفت: این جایزه در پنجمین دوره خود در چهارحوزه علمی به آثار شاخص از بهترین دانشمندان جهان اسلام اعطا میشود.

 به گزارش گروه استان های حیات؛حسین ربانی اظهار داشت: جایزه علمی و فن‌آوری مصطفی (ص) باهدف شناسایی تلاش‌های دانشمندان مسلمان در پیشرفت علم و فناوری در جهان و بعد از بررسی و مطالعه ۳۰۰ جایزه علمی جهانی و بررسی استانداردهای این جوایز از اوایل دهه ۹۰ آغاز به کارکرد و تاکنون چهار دوره در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزارشده است.

وی افزود: پنجمین دوره این جایزه هم‌زمان با میلاد پیامبر رحمت (ص) برگزار از ششم تا دوازدهم مهرماه سال جاری در شهر اصفهان به همت بنیاد مصطفی (ص) و به میزبانی بنیاد نخبگان استان اصفهان و با مشارکت بخش خصوصی برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه اصفهان میزبانی پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فن‌آوری مصطفی (ص) تصریح کرد: این جایزه در دوره‌های قبل در سه گروه تخصصی فناوری ارتباطات و اطلاعات، علوم زیستی و پزشکی، نانو و یک حوزه عمومی؛ یعنی «تمامی زمینه‌های علم و فناوری» اعطا می‌شد.

وی گفت: جایزه مصطفی در پنجمین دوره در چهار گروه با توجه به رویکرد بنیاد مصطفی در راستای تشویق و توسعه علوم و ارتقای آن، میزبان آثار دانشمندان شاخص است. گروه تخصصی «علوم پایه و مهندسی» در این دوره از جایزه مصطفی به‌جای حوزه «تمامی زمینه‌های علم و فناوری» در جایزه گنجانده‌شده است.

ربانی اضافه کرد: جایزه مصطفی به یک اثر برتر در رشته‌ها و حوزه‌های مرتبط با علم و فناوری زیستی و پزشکی اهدا می‌شود که تأثیر ماندگاری در درک حیات یا بهبود کیفیت زندگی بشر بر جای نهاده باشد. همچنین جایزه مصطفی باهدف توسعه دانش و فناوری نانو و پرده برداشتن از امکانات این دانش جوان به فعالیت علمی نوآورانه و پیشگامی اعطا می‌شود که به دانش ما از جهان ریزمقیاس افزوده و به سود جامعه بشری باشد.

وی اظهار داشت: علوم پایه و مهندسی؛ محققان مسلمان بسیاری در جهان با نوآوری‌ها و یافته‌های خود به پیشرفت علم و فناوری کمک می‌کنند و بر بهبود کیفیت زندگی بشر تأثیر می‌گذارند. شناسایی این محققان و برقراری ارتباط مؤثر با آن‌ها باعث تحکیم روابط علمی محققان مسلمان با یکدیگر و با مراکز معتبر علمی در جهان و پیشرفت بیشتر دانش در جهان خواهد شد. همچنین معرفی این دانشمندان و تقدیر از نقش آن‌ها در پیشبرد دانش و فناوری، الگوی مناسبی برای سایر محققان جهان می‌سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha