کد خبر 215996
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

وضعیت بغرنج در اردوگاه سرخ: بیرانوند بازی با النصر را از دست داد؟

وضعیت بغرنج در اردوگاه سرخ: بیرانوند بازی با النصر را از دست داد؟

گلر تیم فوتبال پرسپولیس وضعیت نگران کننده‌ای در آستانه بازی مقابل النصر دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران به منظور استفاده از فرصت فیفا دی شهریورماه و برپایی دیدارهای تدارکاتی در تاریخ رسمی، طبق برنامه از قبل تعیین شده روز پنجشنبه به مصاف بلغارستان رفت و موفق شد مقابل این تیم اروپایی در دیداری دشوار و خارج از خانه به برتری برسد و با یک نتیجه خوب از این بازی دوستانه به تهران برگردد.

در دقیقه 18 این بازی بود که علیرضا بیرانوند موقع یک شروع مجدد از ناحیه کشاله ران دچار گرفتگی شد و این آغاز مصدومیتی بود که منجر به نگرانی کادرفنی تیم ملی و مهم‌تر از آن کادرفنی تیم فوتبال پرسپولیس شد. مصدومیت بیرانوند در این شرایط و این موقعیت آخرین چیزی بود که پرسپولیسی‌ها انتظار داشتند برایشان رقم بخورد و حالا با این وضعیت در آستانه یک بحران جدی قرار گرفتند.

گلر بدون رقیب ترکیب سرخ‌ها

علیرضا بیرانوند در حال حاضر در ترکیب پرسپولیس رقیبی ندارد. او که ابتدای فصل گذشته به پرسپولیس برگشت و جای حامد لک را گرفت، روی نیمکت خود گزینه‌ای به نام احمد گوهری داشت که فصل گذشته چند بار برای قرمزها به میدان رفت و عملکرد خوبی هم داشت ولی نیمکت نشینی‌های مداوم و علاقه به حضور در ترکیب اصلی باعث شد تصمیم به جدایی بگیرد و ابتدای فصل با قراردادی قرضی از جمع سرخپوشان جدا شده و به آلومینیوم اراک منتقل شد. بعد از این بود که گلرها به صرافت انتخاب یک گلر جانشین در مواقع نبود بیرانوند افتادند. حسین پورحمیدی، محمدرضا خالدآبادی و چند گزینه دیگر در این میان مطرح شدند ولی هیچکدام در نهایت سرخپوش نشده تا نگرانی بابت مصدومیت یا محرومیت بیرانوند در دل سرخپوشان وجود داشته باشد. اتفاقی که در بدترین زمان ممکن رخ داده است.

حساس‌ترین شرایط

پرسپولیس در حساس‌ترین شرایط فصل خودش قرار دارد و این بدشانسی در بدترین وقت ممکن به سراغش آمد، سرخپوشان باید تا کمتر از 10 روز دیگه در مصاف حساس خود در رقابت‌های آسیایی به دیدار النصر عربستان رفته و تقابل لیگ قهرمانان آسیا را برابر این تیم برگزار کنند. در کنارش سرخپوشان باید آماده دربی حساس پایتخت هم باشند و مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی فصل‌شان را در هفته پنجم لیگ برتر در پیش دارند و نبود بیرانوند در این دو دیدار چیزی شبیه به فاجعه برای این تیم محسوب می‌شود. گل‌محمدی بابت تعلل باشگاه در جذب گلر جانشین به شدت از دست باشگاه عصبانی است و به دنبال این هستند تا در کنار پیگیری مداوای بیرانوند هرچه سریعتر یک گلر سطح اول به خدمت گرفته تا خیالشان در این مقطع و برای همیشه بابت گلر جانشین راحت شود. اتفاقی که البته خیلی زودتر از این باید رخ می‌داد و حالا مشخص نیست پرسپولیس بتواند با این مشکل برخورد مناسبی داشته باشد یا نه و راه حل مناسبی برای آن بیابد.

تقابل با رونالدو و مانه

از زمانی که قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شد، تقابل پرسپولیس با النصر پرستاره با حضور رونالدو و سادیو مانه در کنار دشواری‌هایش از جذابیت‌های این رقابت‌ها بود و فوتبالدوستان در انتظار تقابل نماینده ایران با بزرگان فوتبال دنیا بودند. حضور رونالدو و مانه در ترکیب النصر و البته تقابل دوباره رونالدو و بیرانوند که خاطرات جالبی در جام جهانی روسیه از خودشان به جا گذاشتند نکات جالب این قرعه کشی و گروه بندی بود و همه منتظر بودند ببینند آیا بیرو دوباره موفق به شکست دادن یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ خواهد شد یا نه. ولی این مصدومیت بد موقع در کنار نگرانی‌های فنی این اتفاق جالب را هم تحت تاثیر قرار داده است. آیا از دیدن رقابت رونالدو و بیرانوند در ورزشگاه آزادی محروم می‌شویم؟

آخرین وضعیت بیرو

در تشریح آخرین وضعیت بیرانوند، کادر پزشکی تیم ملی فوتبال پس از معاینات بالینی و تصویربرداری انجام شده از آسیب دیدگی عضلات داخلی ران چپ علیرضا بیرانوند اعلام کرد: در روزهای آتی، درمان فیزیوتراپی و بازتوانی به صورت روزانه انجام خواهد شد و با انجام ارزیابی‌های روزانه و بررسی شاخصهای عملکردی نسبت به پیشرفت تمرینات و زمان بازگشت به میادین تصمیم‌گیری خواهد شد و سایر زمان‌های اعلام شده گمانه‌زنی رسانه‌ای است.

بدین ترتیب هنوز تکلیف بیرانوند مشخص نیست و آزمایش‌های بعدی نشان می‌دهد او را در بازی روز 28 شهریورماه در ورزشگاه آزادی مقابل النصر خواهیم دید یا نه. ولی همین که در معاینات اولی تکلیف او و میزان جدیت مصدومیتش مشخص نشده است به خودی خودش نشان از نگران کننده بودن اوضاع دارد چرا که مصدومیت‌های جزئی خیلی زود تشخیص داده می‌شود و زمان بهبودش معلوم می‌شود.

بازتاب در رسانه‌های عربی

مصدومیت بیرانوند فقط خبر شوکه کننده ما ایرانی‌ها نیست و رسانه‌های عربستانی هم به آن پرداخته‌اند. در همین رابطه چندین صفحه هواداری النصر با اعلام خبر مصدومیت علیرضا بیرانوند از غیبت این بازیکن کلیدی پرسپولیس در بازی با النصر خبر دادند. صفحه خبری محیط النصر نوشت: علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش پرسپولیس بعد از مصدومیت در بازی دوستانه ایران با بلغارستان نمی تواند پرسپولیس را مقابل النصر در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند. سایت «اسپورت» عربستان نوشت: علیرضا بیرانوند مصدومیت بدی در بازی تیم ملی ایران با بلغارستان پیدا کرده و طبق شنیده ها این مهره کلیدی پرسپولیس به بازی با النصر در لیگ قهرمانان آسیا نمی رسد. صفحه خبری منبر النصر نوشت: علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس و مهره کلیدی تیم ایرانی به دلیل مصدومیت بازی حساس مقابل النصر در آسیا را از دست داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha