کد خبر 215985
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

«حیات» گزارش می‌دهد؛

آنانی که یک سر داشتند و هزار سودای حسین (ع)

آنانی که یک سر داشتند و هزار سودای حسین (ع)

همه این روزهای پرشوری که در زیارت کربلای معلی در اربعین حسینی به چشم می خورد، وعده صادقی است که رزمندگان اسلام به آنچه یقین داشتند فریاد زدند و به آن عمل کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ آیین پیاده روی اربعین حسینی (ع) و زیارت پسر فاطمه (س) در سال 1402 به پایان رسید. امسال نیز مانند هر سال جایی برای سوزن انداختن در میان جمعیتی میلیونی نبود. در این میان صحنه‌هایی دیدنی که تفسیر کننده کلمه عشق است، به چشم می خورد. در اینجا همه زیر پرچم و لوای حسین (ع) جای می گیرند؛ دیگر نه سیاهی وجود دارد، نه سفید؛ نه ملیت و نه کشور؛ هیچ کدام تعیین کننده نیست.

همه این روزهای پرشوری که هرساله در زیارت کربلای معلی در اربعین حسینی به چشم می خورد، وعده صادقی است که رزمندگان اسلام به آنچه یقین داشتند فریاد زدند و به آن عمل کردند. همانطور که می بینیم در این فیلم که متعلق به عزاداری شهدا و رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس است، مجاهدان اسلام فریاد می زنند: «کربلا کربلا؛ ای تربت حسینی، به سویت می آید، سربازان خمینی، وعده گاه حزب الله، صحن اباعبدالله» این نوحه ها نوید اربعین پرشور حسینی هرساله عاشقان و مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را می دهد.

درست سالها پس از جدایی کربلا از ایران، قرار فتنه های قرن بر این بود که عراقی آمریکایی وجود داشته باشد. از همان روزها دیگر عاشورایی نبود، آنها سعی داشتند که عشق به حسین (ع) را در دلهای شیعیان بکشند و پس از 5 سالی که از استقرار آمریکا در عراق گذشته بود، عاشورا و تاسوعای حسینی برگزار نمی شد یا اگر هم برگزار می شد؛ با بمب گذاری و کشته شدن مردم سعی می شد که از میان برود. اما امروز می بینیم که عراق، عراق مقاومت است. حالا دیگر عراق عراق حاج قاسم سلیمانی هاست و گواه آن این عکس بر عمود 6 در مسیر پیاده روی کربلای حسینی (ع) است.

آنانی که یک سر داشتند و هزار سودای حسین (ع)

در این میان مردم به پاس رشادت های شهدا و به ویژه شهدای مقاومت، به موکب نائب الشهید که بانک اطلاعاتی کاملی از نام شهدای مقاومت با ملیت های مختلف در آن جمع شده مراجعه کرده و با معرفی و یاد کردن از شهید مورد نظر خود، کارتی را از این موکب گرفته و زیارتی نیابتی از شهدا انجام دادند.

در واقع این شهدا آنانی هستند که دلشان برای زیارت حسین (ع) پر می کشید اما به دلیل اینکه راه کربلا بسته بود نمی توانستند به آرزویشان برسند، حالا وقت جبران است و استقبال بی نظیری از آنان برای الگوبرداری از آنان است. هر فردی با یک شهید سفر می کند  و با این کار شعاری که هر زائر نایب یک شهید است تحقق پیدا خواهد کرد.

در پایان و در پاسخ به اینکه برخی می پرسند چرا اینقدر روضه امام حسین (ع) را برپا می کنید و از پیاده روی اربعین حسینی دم می زنید باید به این سخن از شهید مرتضی آوینی اشاره کرد که «بعضی ها ما را سرزنش می نند که چرا اینقدر دم از کربلا و عاشورا می زنید. آنها نمی دانند که کربلا بیش از آنکه برای ما یک شهر باشد یک افق است و این یک منظر معنوی است که آن را نه یکبار و نه دوبار بلکه به  تعداد شهدای مان فتح کردیم»   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha