کد خبر 215807
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

بایدن شروط زندانیان گوآنتانامو را نپذیرفت

بایدن شروط زندانیان گوآنتانامو را نپذیرفت

نشریه نیویورک تایمز گزارش داد که رئیس‌جمهوری ایالات متحده چندین شرط درخواست‌شده از سمت پنج زندانی گوانتانامو را به عنوان بخشی از توافق با دادستان‌های فدرال که به موجب آن، آنها به توطئه در حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ اعتراف می‌کنند، رد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از وب‌سایت روزنامه نیویورک ‌تایمز، دادستان‌های فدرال آمریکا به پنج متهم، از جمله خالد شیخ محمد، عضو ارشد القاعده که از سوی واشنگتن به عنوان معمار اصلی حملات تروریستی یازده سپتامبر شناخته می‌شود، پیشنهاد داد که از مجازات اعدام در ازای اعتراف به گناه و حبس ابد معاف شوند.

اما این متهمان با فهرستی از شروط پاسخ داده‌اند، از جمله اینکه حبس ابد خود را در سلول انفرادی سپری نمی‌کنند و اجازه می‌خواهند تا با دیگر زندانیان غذا بخورند و عبادت کنند.

در همین رابطه کاخ سفید تایید کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با توصیه لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده برای نپذیرفتن این شرایط موافقت کرد.

سخنگوی کاخ سفید در ایمیلی گفت: حملات ۱۱ سپتامبر بدترین حمله به ایالات متحده از زمان پرل هاربر بود. رئیس‌جمهوری آمریکا معتقد است که پذیرش چنین درخواست‌هایی به عنوان مبنایی برای توافق پیش از محاکمه در این شرایط مناسب نیست. دولت متعهد است تا اطمینان حاصل کند که روند کمیسیون‌های نظامی عادلانه است و عدالت را برای قربانیان، بازماندگان، خانواده‌ها و کسانی که متهم به جنایات هستند، اجرا می‌کند.

بیش از ۳۰۰۰ تن در حملات هواپیمای ربوده‌شده توسط شبه‌نظامیان القاعده با استفاده از چهار هواپیمای تجاری کشته شدند. دو هواپیما به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک برخورد کردند. عاملان این حملات، هواپیمای سوم را به سمت پنتاگون در واشنگتن دی‌سی هدایت کردند و چهارمین هواپیما پس از درگیری مسافران با هواپیماربایان در محوطه‌ای در پنسیلوانیا سقوط کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha