کد خبر 215802
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

برنامه ۱۰ ساله روسیه برای توسعه زاپاروژیا؛

مسکو توجه فعالان اقتصادی را به زاپاروژیا جلب کرد

مسکو توجه فعالان اقتصادی را به زاپاروژیا جلب کرد

دو هفته پس از آنکه ولادیمیر پوتین در دیدار با «یوکنی بالیتسکی»، فرماندار منطقه زاپاروژیا، طی ابتکار عملی، سند «توسعه ده ساله منطقه زاپاروژیا» را با هدف بهبود کیفیت زندگی مردم این منطقه امضاء کرد، اکنون جزئیات بیشتری در رابطه با این سند و همکاری بخش خصوصی و دولتی برای سرمایه‌گذاری در روند اجرای این طرح منتشر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات به نقل از تاس، روز دوشنبه ۴ سپتامبر وزرای اقتصادی و کشاورزی منطقه ژاپاروژیا در کنفرانس مطبوعاتی که در دفتر خبرگزاری ریانووستی روسیه به طور همزمان در مسکو و کریمه برگزار شد، برعلاقه‌مندی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه برای توسعه اقتصادی و بهره‌مندی از منافع آن در کنار اقدامات دولتی به منظور حل مشکلات مردم تاکید کردند. همچنین در این نشست بر حمایت دولت از بخش خصوصی در مدیریت این منطقه و تقویت آن تاکید شد.

براساس این گزارش، «سوتلانا شوچنکو»، وزیر کشاورزی زاپاروژیا در رابطه با برنامه دولت برای توسعه این منطقه گفت: دولت مساحت زمین‌های قابل کشت را افزایش داده است و از راه‌اندازی شرکت‌های کشاورزی حمایت کرده است؛ اما مهمترین نکته این است که کشاورزان می‌دانند که محصولات آنها در بازار به فروش می‌رود و این موضوع را به درستی درک می‌کنند که دولت بر سیاست‌ قیمت‌گذاری نظارت دقیق دارد تا محصولات کشاورزان مقرون به صرفه خریداری شود و آنها انگیزه توسعه فعالیت‌های خود را داشته باشند.

از سوی دیگر یوری گوسکوف، وزیر توسعه اقتصادی منطقه زاپاروژیا بر هماهنگی تولید محصولات میان مناطق مختلف روسیه تاکید کرد و گفت که نباید ما با یکدیگر رقابت کنیم؛ به عنوان مثال اگر در منطقه روستوف کالایی تولید می‌شود، ما باید ملحقات آن کالا را تولید کنیم. وی با بیان این مقدمه از راه‌اندازی شورایی بین وزارتخانه‌های توسعه اقتصادی کریمه و زاپاروژیا خبر داد که امکان پیوند در توسعه راهبردها را فراهم می‌کند.

وزیر اقتصادی متطقه زاپاروژیا اعلام کرد که آماده مشارکت سرمایه‌گذاران خصوصی در نوسازی بندر بردیانسک هستیم  و گفت ما از یک برنامه ده ساله توسعه صحبت می‌کنیم که ممکن است افراد در دو دلت تغییر کنند، اما برنامه پابرجا خواهد ماند و مردم توسعه اقتصادی در منطقه را به خوبی درک می‌کنند.

گوسکوف در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اهمیت بازسازی و توسعه بندر بردیانسک گفت: این بندر منطقه زاپاروژیا را به دریای آزوف و سپس سیاه و مدیترانه متصل می‌کند و گردش کالای بسیار بالایی را رقم زده است و همین موضوع سبب شده بیش از صد درخواست برای مشارکت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این منطقه وجود داشته باشد.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که منطقه زاپاروژیا بیش از ۹۷۰ هزار هکتار کشت گندم دارد که قرار گرفتن در کنار بندر بردیانسک از یک سو و خط راه‌آهن ریلی از سوی دیگر موقعیت بسیار ویژه‌ای برای توسعه تجارت و کشاورزی در این منطقه ایجاد کرده است.

روسیه توجه فعالان اقتصادی را به زاپاروژیا جلب کرد

گفتنی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۳ آگوست امسال در دیدار با یوگنی بالیتسکی، فرماندار منطقه زاپاروژیا با روند توسعه این منطقه مورد بررسی قرار داد و در نتیجه این دیدار سند «توسعه ده ساله منطقه زاپاروژیا» با هدف بهبود سطح کیفی زندگی مردم و اقتصاد منطقه تدوین شد. همچنین پوتین دستور داد که با هدف  هر روز در مدارس این منطقه وعده‌های غذایی گرم برای دانش‌آموزان و معلمان منطقه زاپاروژیا ارائه شود. براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته در زاپاروژیا ۸۷ درصد از ساکنان این منطقه از سیاست‌های رئیس‌جمهور روسیه حمایت می‌کنند.

خاطرنشان می‌شود ۴ منطقه زاپاروژیا، لوهانسک، دونتسک و خرسون در همه پرسی که سال گذشته برگزار شد استقلال خود را اعلام کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha