کد خبر 215728
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

گره‌ ترافیکی گرگان باز می‌شود/ تشکیل تیم تخصصی

گره‌ ترافیکی گرگان باز می‌شود/ تشکیل تیم تخصصی

شهردار گرگان از تشکیل تیم تخصصی برای باز کردن گره ترافیکی مرکز استان گلستان خبر داد و گفت: ایجاد شهر هوشمند برای حل این مشکل الزامی است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سیدمحمدرضا سیدالنگی صبح پنج شنبه ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۲ ضمن بازدید از برخی اقدامات انجام شده در معابر و تقاطع های عمومی شهر گرگان که درگیر معضل ترافیک هستند، اظهار کرد: معضل ترافیک مرکز استان گلستان را با کار تیمی و جهادی همه دستگاه‌های ذیربط می‌توان برطرف کرد.

وی با بیان اینکه تیم تخصصی متشکل از استانداری گلستان، فرمانداری، شورای اسلامی شهر، مدیریت شهری، پلیس راهور و دانشگاه جامع گلستان فعالیت خود را برای بازگشایی گره‌های ترافیکی مرکز استان گلستان «گرگان» آغاز کرده است، ادامه داد: در کنار این کار تیمی، بررسی و اقدام علمی نیز لازم است.

وی حل مشکل ترافیکی را لازمه ایجاد شهر هوشمند دانست و بیان کرد: در دومین نشست اختصاصی مسائل ترافیکی شهر گرگان مقرر شد طرح پیشنهادی پلیس راهور پس از بازدیدهای این تیم تخصصی تدوین شود و از طرف ترافیک شهرداری در گام نخست نقشه اجرایی مسیرهای گرگان پارس و علیمحمدی آماده و در جلسه امروز «پنجشنبه ۱۶ شهریور» مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

شهردار گرگان با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس با افزایش ترافیک مواجه خواهیم بود، خاطرنشان کرد: با تلاش کارشناسان، برنامه‌ریزی‌ها در خصوص کنترل و کاهش بار ترافیکی شهر صورت پذیرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ترافیک شهر گرگان و توجه به ایمنی رفت و آمد در شهر یکی از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری است، اضافه کرد: آرامش و ایمنی شهروندان نیز در اجرای طرح‌های ترافیکی بسیار حائز اهمیت است.

افزایش روزافزون تعداد خودروها، ثابت ماندن معابر شهری و نبود سیاست و رویکرد مدون ترافیکی در شهر گرگان، عدم تناسب بین تعداد تاکسی‌های شهر با میزان مسافرت‌ها و مشکلات ساختاری سامانه اتوبوسرانی در گرگان سبب شده تا مرکز استان گلستان به یکی یکی از شلوغ‌ترین شهرهای شمال کشور تبدیل شود.

فرسودگی ناوگان عمومی شهری، هزینه‌های بالای تعمیر و نگهداری اتوبوس‌ها، نبود سامانه‌های حمل و نقل پشتیبان مانند «BRT» یا مترو چالش تأمین نیروی انسانی از دیگر مباحثی است که گره ترافیکی گرگان را پیچیده‌تر کرده و باید برای آن علاج بخشی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha