کد خبر 215715
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۳

«حیات» گزارش می‌دهد؛

برای پدری که خدا بهترین رفیقش بود

برای پدری که خدا بهترین رفیقش بود

همسر شهید مدافع حرم، ایوب رحیم پور از ارتباط عجیب همسرش با خدا میگوید و اینکه رفاقت با خدا برایش دلچسب‌ترین رفاقت‌ها بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، چهاردهم شهریور سالروز تولدش بود. همسرش برایم عکسی را که به همراه دختر و پسر زیبا و کوچکشان گرفته بود، برایم می‌فرستد، قلبم یکباره پر از درد می‌شود. تعجب میکنم. چقدر معمولی. چه کسی باورش می‌شود همین انسانهای به ظاهر معمولی برهه ای از تاریخ دنیا را  متحول کردند و داعش متوحش را همین معمولی‌ها رام کردند.

برای پدری که خدا بهترین رفیقش بود

همسرش مریم راددرویش هنوز هم وقتی درباره او با من حرف می‌زند، عشق در حرفهایش جاری است. محمد پارسا و نیایش ثمره این عشق هستند. آنها اما دیگر کودکانی خردسال نیستند. بزرگ شده اند و میخواهند راه پدرشان را ادامه دهند. نیایش در تولد پدر دلتنگی می‌کند. او هنوز هم برای همیشه دلش پدرش را میخواهد.

دخترها همیشه پدر برایشان معنایی دیگر دارد اما این وسط وطن، عشق ابدی و محبت به اهل بیت (ع) حرف اول را میزند. فرزندان شهدا در تلخ‌کامی های زمانه، در همه نبودن ها و هر زمان که پدرانه‌هایشان را کم داشتند، پدر را در بالاترین نقطه معنویت یافتند و عکس های او تنها پناه روزگار برای آنان است. با همه این تفاسیر فرزندان شهدا از ابد تا ازل میراث‌داران پدرانشان هستند.

مریم راددرویش همسر شهید مدافع حرم ایوب رحیم پور در گفتگو با خبرنگار ما درباره ویژگی های روحی و شخصیتی این شهید عزیز می‌گوید: ایوب ارتباط عجیبی با خدا داشت و همیشه می‌گفت رفاقت با خدا دلچسب‌ترین رفاقت‌هاست.

وی افزود: ایوب همیشه به من می‌گفت مریم وقت دعا و مناجات با خدا از او چیزهای دنیایی و مادی نخواه حیف است. دعاهای خودش معنوی بود و رزق شهادت را می‌طلبید.

راددرویش در ادامه بیان کرد: دو سال آخر زندگی مان عجیب با خدا راز و نیاز می‌کرد. نیمه های شب نمازهای شبش را با نور شمع می‌خواند. او عاشق نماز شب بود و شب زنده داری های او برایم بسیار شیرین بود.

همسر شهید مدافع حرم اظهار کرد: عشق بازی با خدا در آن نیمه های شب، استغفار گفتن هایش و تاکیدش بر نماز اول وقت هرگز از یادم نخواهد رفت. تنها وصیتش هم به من این بود که نمازت را اول وقت بخوان. همه چیز حل است. خیلی اخلاص داشت. آخرهای رفتنش به او گفتم ایوب جان عزیزم تو همه چیز را به من واگذار کردی، حتی بچه هایت را و او در جوابم گفت معامله من با خدا سر چیز دیگری است.

گفتنی است شهید مدافع حرم ایوب رحیم‌پور، در تاریخ 14 شهریور ماه سال ۱۳۶۰ در آغاجاری خوزستان دیده به جهان گشود که همزمان با هجوم تکفیری‌ ها به سوریه به این کشور عزیمت کرد تا از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) دفاع کند.

برای پدری که خدا بهترین رفیقش بود

این دلیرمرد خوزستانی پس از مجاهدت در راه دفاع از اسلام و نبرد با تکفیری‌ ها سرانجام در روز 17 آذر ماه سال ۱۳۹۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و عند ربهم یرزقون شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha