کد خبر 215569
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

ارزآوری ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات برق به عراق

ارزآوری ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات برق به عراق

مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب کشور رقم ارزی صادرات برق به کشور عراق را معادل ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این رقم ارزی در نوع خود درآمد خوبی برای کشور محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ علی اسدی مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب کشور امروز در دیدار با آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، اظهار کرد: مسؤولیت تأمین برق استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام را برعهده داریم.

وی ادامه داد: با توجه به این که از هر سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام زائر عازم عتبات عالیات می‌شود طبعا باید برق مورد نیاز زائران اعم از روشنایی پارکینگ‌ها، استراحتگاه‌ها و مراکز ارائه خدمت به زائران را نیز در دستور کار خود داشته باشیم.

مدیر عامل برق منطقه‌ای غرب کشور افزود: حدود ۱۵۰ هکتار روشنایی معابر و پارکینگ خودروهای زائران را در نقاط صفر مرزی تأمین کرده‌ایم  و در تمام نقاط مورد نظر روشنایی مطمئن وجود دارد.

وی رقم ارزی صادرات برق به کشور عراق را معادل ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این رقم ارزی در نوع خود درآمد خوبی برای کشور محسوب می‌شود، که این حاصل زحمات کارکنان خدوم و انقلابی وزارت نیرو است.

آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه نیز بر اهمیت استفاده بیشتر از انرژی‌های پاک تأکید کرد و گفت: خدمت به مردم در ایام اربعین بسیار حائز اهیمت است، زیرا از تمام کشور زائر وارد استان می‌شود و خدمت به زائران دستگاه امام حسین(ع) بالاترین اهمیت را دارد. 

وی گفت: این که برق منطقه‌ای توانسته با صادرات به کشور عراق ارزآوری قابل توجهی را نصیب کشور کند قابل تمجید است و امیدوارم این برنامه با قدرت بیشتری استمرار یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha