کد خبر 215543
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

۳ وزیر دولت سیزدهم پیگیر وضعیت حادثه انفجار در معدن دامغان شدند

۳ وزیر دولت سیزدهم پیگیر وضعیت حادثه انفجار در معدن دامغان شدند

اخباری در برخی از رسانه ها نسبت به بی تفاوت بودن مسئولین درباره این حادثه منتشر شد ولی این درحالیست که ۳ وزیر دولت سیزدهم در محل حادثه انفجار معدن طزره دامغان حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ یکشنبه شب بود که یکی از تونل‌های معادن زغال‌سنگ البرز شرقی طزره دامغان بر اثر تجمع گاز در یکی از تونل‌های منفجر و  سپس ریزش کرد . عمق این تونل۷۰۰ متر است که این حادثه در عمق ۴۰۰ متری رخ داد.

پس از وقوع این حادثه، بالافاصله مسئولین دولتی در محل وقع حادثه حاضر شدند و از نزدیک در جریان روند کار قرار گرفتند.

با توجه به التهابات اخیر و راه اندازی موج نارضایتی از عملکرد دولت سیزدهم، اخباری در برخی از نشانه ها نسبت به بی تفاوت بودن مسئولین درباره این حادثه منتشر شد ولی این درحالیست که پس از وقع این حادثه در ساعت ۱۹:۳۰ عصر روز یکشنبه، بالافاصله عملیات برای نجات جان ۶ کارگر محبوس آغاز شد ولی متاسفانه به دلیل نشت گاز در تونل، عملیات نجات موفقیت آمیز نیود و  پس از ۱۰ ساعت تلاش نیروهای امدادی و پیگیری تمامی مسئولان مدیریت بحران استان سمنان و شهرستان دامغان، پیکر بی جان این معدنچیان به نام های بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی صفت پیدا و خارج شد.‌

بامداد فردای همان شب یعنی چند ساعت از وقوع ریزش معدن نگذشته بود که سید صولت مرتضوی  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی بیشتر ابعاد این حادثه به محل معدن ذغال سنگ دامغان رفت و دستورات لازم را برای عدم تکرار چنین حوادثی در معادن کشور داد و اعلام کرد که تمهیدات فوری برای ممانعت از تکرار این حادثه ناگوار در معدن طزره  ذغالسنگ البرز شرقی دامغان باید لحاظ شود و همچنین ، تاکید کرد که حمایت از امنیت شغلی و سلامت کارگران معدن باید مورد توجه قرار داد.

۳ وزیر دولت سیزدهم پیگیر وضعیت حادثه انفجار در معدن دامغان شدند

فردای همان روز یعنی دوشنبه ۱۳ شهریور ماه ، عباس علی آبادی وزیر صمت همراه با هیئتی به دامغان سفر کرد و صمن بازدید از محل حادثه این معدن، تأکید کرد که پیگیری و پیشگیری از تکرار حوادث مرگبار در معدن زغال‌سنگ طزره دامغان اولویت دولت سیزدهم بوده  و تلاش ها برای تحقق این هدف به کار گرفته می شود تا مجددا شاهد حوادث تلخ این چنینی در معادن نباشیم.

۳ وزیر دولت سیزدهم پیگیر وضعیت حادثه انفجار در معدن دامغان شدند

وی در ادامه گفت که بررسی ویژه حادثه در این معدن و همکاری با دانشگاه‌ها برای جلوگیری از وقوع و تکرار حوادث مرگبار در این معدن با عزم جدی پیگیری می‌شود.

احمد وحیدی، وزیر کشور نیز از دیگر وزرای پیگیر موضوع بود که روز دوشنبه ۱۳ شهریور ماه به دامغان رفت تا از نزدیک، محل حادثه را بازدید کند. و در جمع معدن کاران با تاکید بر اینکه حادثه معدن طرزه دامغان علیرغم رعایت اصول ایمنی، غیرمنتظره و غیرقابل پیش بینی بود گفت:  با توجه به اینکه فعالیت‌های معدنی، دارای زمینه‌های خطر است، با هماهنگی با مسئولان شرکت زغال سنگ البرز شرقی تلاش می‌کنیم شرایط ایمنی را بهبود ببخشیم.

۳ وزیر دولت سیزدهم پیگیر وضعیت حادثه انفجار در معدن دامغان شدند

البته تلاش مسئولین استانی و محلی را نیز نباید نادید گرفت در پی این حادثه ناگوار، محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان دستور دادا تا معدن به صورت موقت تعطیل شود تا ایمن سازی های لازم انجام گردد البته وی تاکید کرد که تعطیلی این معدن نباید به معیشت معدن کاران لطمه وارد کند بنابراین لازم است که مسئولین ومدیران مربوطه دستمزد و حق الزحمه کارگران در آن ایام را پرداخت نمایند.

بر اساس این گزارش؛ همه جان‌باختگان در این حادثه متاهل بوده و بیش از ۲۰ سال سابقه کار در این معادن را داشتند. مجموعه معادن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه‌های البرز و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان دامغان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha