کد خبر 215507
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی اعلام کرد

ترانزیت ۴۵۱ هزار تن کالا از پایانه‌ مرزی جلفا و نوردوز

ترانزیت ۴۵۱ هزار تن کالا از پایانه‌ مرزی جلفا و نوردوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا اول شهریورماه ۴۵۱ هزار و ۲۰۰ تن کالا از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز ترانزیت شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ اروجعلی علیزاده افزود: از این میزان ۳۵۴ هزار و ۲۰۰ کالا از پایانه مرزی جلفا و ۹۷ هزار تن از پایانه مرزی نوردوز ترانزیت شده است.

وی میزان واردات و صادرات کالا از پایانه مرزی جلفا را ۴۶۸ هزار و ۱۰۰ تن و پایانه مرزی نوردوز را ۵۲۵ هزار و ۲۰۰ تن اعلام کرد و گفت: این میزان واردات و صادرات کالا از این پایانه‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در این مدت ۱۰۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین باری از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور میانگین ۲۰ درصد افزایش یافته است.

علیزاده ادامه داد: در پنج ماهه امسال ۱۸ هزار و ۱۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۷ هزار و ۷۰۰ کامیون خارجی از مرز جلفا تردد کرد که این آمار سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی یادآور شد: در این بازه زمانی ۲۹ هزار و ۶۱ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۷ هزار و ۹۰۰ کامیون خارجی نیز از پایانه مرزی نوردوز تردد کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۲۱۶ هزار و ۱۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی نوردوز تردد کرده‌اند افزود: در پنج ماه امسال دو هزار و ۵۷۱ دستگاه اتوبوس ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha