کد خبر 215469
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

آب بر آسیاب دشمن به سبک سلبریتی‌نماها

آب بر آسیاب دشمن به سبک سلبریتی‌نماها

همیشه در ایام عزاداری شیعیان و برگزاری مناسک آن، عده ای پیدا می‌شوند تا با جهل مرکب سعی کنند که در هر مسئله تخصصی و غیرتخصصی اظهار نظر کنند، در این میان تکلیف دشمن مشخص است چراکه کار دشمن، دشمنی کردن است اما چرا عده ای خودی با جهل مرکب‌شان، آب بر آسیاب دشمن می‌ریزند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ دوران جنگ تحمیلی ۸ ساله دفاع مقدس درس های زیادی برای ما داشت. همیشه شنیده و دیده ایم که این برهه از تاریخ برای ما درس ایثار، شهادت و وحدت به مردم داده؛ اما یادمان نرود در کنار همه آموزه های این دوران، سره از ناسره نیز تمیز داده شده است.

افرادی خودی بودند که به مردم و کشورشان پشت کردند و در ایامی که کشور به وجود آنان احتیاج داشت گوشه امن را انتخاب کرده و خود و فرزندانشان را در هیچ تنگنایی قرار ندادند و چه بسا برای اینکه آسیبی احتمالی نبینند فرار را بر قرار ترجیح دادند. 

خلاصه اینکه آدم حسابی ها ماندند و برای وطن و خاکشان خون دادند. در حقیقت آنان کاری کردند که از حسین (ع) آموخته بودند. 

همه ما سپاه حسین (ع) را خوب به خاطر داریم. حربن یزید ریاحی در آخرین لحظات عاقبت به خیر شد و به سپاه حق گروید و حالا که بیش از ۱۴۰۰ سال از آن روزها میگذرد میبینیم که تاریخ تکرار می شود. 

عده ای پیدا میشوند که عاقبت‌تشان به خیر می‌شود و عده‌ای دیگر فراموش می‌کنند که بوده اند و به چه کسی تبدیل شده اند. 

گاهی تریبون و رسانه دست نااهلان می افتد و امان از روزی که  این افراد فکر می‌کنند عرض و آبرویی که از جمهوری اسلامی ایران و مردم کشور به دست آورده اند را می‌توانند دستمایه امیال شخصی و ریختن آب بر آسیاب دشمن کنند. 

در روزهای عزاداری برای سرور و سالار شهیدان و پیاده روی اربعین حسینی هستیم و هزاران نفر از عاشقان این امام عزیز با سختی های سفر کنار آمده و به عشق ایشان فرسنگ ها راه را پیاده می پیمایند تا ارادت خود را به ایشان برسانند. 

جالب است درست وقتی که ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)  می‌رسد و مردم همیشه عاشق حسین (ع) هر کدام به نوعی با نذورات یا پیاده روی اربعین عرض ارادت خود را به ایشان نشان میدهند، عده ای پیدا می‌شوند تا این مسئله را با مغالطه های خود زیر سوال ببرند. در این میان تکلیف دشمن مشخص است چراکه کار دشمن، دشمنی کردن است اما چرا عده ای خودی با جهل مرکب‌شان، آب بر آسیاب دشمن می‌ریزند.

مدتی پیش یکی از بازیگران رسانه ملی با انتشار فیلمی از جنایات بعثی‌ها علیه ایران در زمان جنگ تحمیلی، در صفحه شخصی‌اش نوشته است: «نمیخوام اربعین رو زیر سوال ببرم ولی ابدا دلم با این از خدا بی‌خبران خونخوار صاف نمی‌شود، چطور می‌توانیم بگوییم برادران عراقی بعثی های عراقی نبودند... ‌»

اینجا یادآوری چند نکته ضروری است که جناب آقای بازیگر نظرتان درباره کشورهایی که از صدام و ارتش بعث عراق حمایت کردند و تا بن دندان مسلحشان کردند چیست؟ آنان را کاملا بخشیدید؟ همان‌هایی که الان برای ویزا و اقامت و مهاجرت و زایمان در آنجا صف کشیده‌اید.

دومین نکته این است که بهتر است سری به گلزار شهدای قم بزنید و آنجا را نیز ببینید. مقبره‌ تعداد زیادی از برادران عراقی که دوشادوش ایرانی‌ها با بعثی‌ها مبارزه کردند و حاضر نشدند در جبهه باطل بجنگند و به فیض شهادت نائل آمدند در آنجا قرار دارد و آنان در همین گلزار غریبانه آرام گرفته‌اند.

همچنین یادآوری این نکته ضروری است که مردم عراق به اجبار وارد جنگ با ایران شدند و هرکسی فرار می‌کرد، دستگیر و تیرباران می‌شد. اگر هم موفق به فرار می‌شد، خانواده‌ و حتی فرزندان کوچک آنان را، دستگیر و زندانی می‌کردند.

 این روزها مصادف با شهادت ده‌ها جوان عراقی در سال‌های دفاع مقدس و در منطقه عملیاتی حاج‌عمران است. مجاهدان عراقی در قالب لشکر بدر همراه بچه‌های سپاه و ارتش در ده‌ها عملیات دفاع مقدس شرکت می‌کردند. 

 در عملیات حاج‌عمران که در شهریور سال ۶۵ انجام شد، ده‌ها جوان عراقی شهید شدند و تعدادی از آنان در قم به خاک سپرده شدند.

آقای بازیگر، ما زحمات «سپاه بدر» که متشکل از رزمندگان عراقی بودند و جانانه در کنار رزمندگان ایرانی جنگیدند و حتی در عملیات مرصاد، نقش مهمی را ایفا کردند و به شهادت رسیدند را از یاد نخواهیم برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha