کد خبر 215442
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

با اعلام رسمی AFC؛ پای بزرگان فوتبال دنیا به ایران باز شد

با اعلام رسمی AFC؛ پای بزرگان فوتبال دنیا به ایران باز شد

با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌های ملی و باشگاهی دو کشور عربستان و ایران در خانه‌های خود از یکدیگر میزبانی خواهند کرد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) امروز (دوشنبه) به‌طور رسمی اعلام کرد که تمامی مسابقات بین تیم‌های ملی و باشگاهی فدراسیون فوتبال عربستان سعودی (SAFF) و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران (FFIRI) به‌صورت رفت و برگشتی در خانه‌ تیم‌های این دو کشور برگزار می‌شود. قبل از توافق امروز بین دو اتحادیه عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا، طبق تصمیم کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال 2016، از آن تاریخ تا به امروز تمامی مسابقات بین تیم‌های این دو فدراسیون در سطح ملی و باشگاهی در زمین‌های بی‌طرف برگزار می‌شد.

در گزارش AFC آمده است: «کنفدراسیون فوتبال آسیا از این حرکت تاریخی استقبال می‌کند، چون نشان‌دهنده تعهد دو فدراسیون فوتبال عربستان و ایران به تقویت روابط نزدیک‌تر بین جوامع فوتبالی مربوطه خود است که به باشگاه‌ها اجازه می‌دهد مسابقات را در زمین خود میزبانی کرده، از ورزشگاه‌های یکدیگر بازدید کنند و تجربه‌ای جذاب‌تر و هیجان‌انگیزی را برای هواداران و بازیکنان به وجود بیاورند. هواداران پرشور در سراسر عربستان سعودی، ایران و کل آسیا اکنون می‌توانند منتظر فصل جدید هیجان‌انگیز در رده باشگاهی و ملی باشند، چون تیم‌های این دو فدراسیون با روحیه رقابت و رفاقت به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

با توجه به اینکه بازی‌های فصل 24-2023 لیگ قهرمانان آسیا بین باشگاه‌های عربستانی و ایرانی از 19 سپتامبر (28 شهریور) آغاز می‌شود، کنفدراسیون فوتبال آسیا کاملاً متعهد به اطمینان از ایمنی و امنیت همه طرفین درگیر در این مسابقات است، این در حالی است تأییدیه‌های لازم کمیته‌های مربوطه AFC را نیز کسب خواهد کرد».

این به منزله پایان یک مناقشه میان دو کشور ایران و عربستان است که چند سالی است که از زمین سیاست به زمین ورزش کشیده شد و در نهایت باعث شد تیم‌های فوتبال ایران و عربستان در زمین یکدیگر حاضر به مسابقه با هم نباشند و این موضوع البته از جانب طرف عربستانی رقم خورد که منجر به گرفتن امتیاز میزبانی از دو طرف شده و دیدارهای آنها برابر یکدیگر در زمین بی طرف انجام می‌شد. اتفاقی که بیشتر به زیان فوتبال ایران بود تا عربستان چرا که علاقه مندان به فوتبال در ایران به مراتب بیشتر از عربستان هستند و عشق و علاقه‌ای که به این رشته ورزشی و تیم‌هایش در جای جای کشور ما وجود دارد با طرف مقابل قابل مقایسه نیست. از همین رو امتیاز میزانی و حمایت همه جانبه تماشاگران از تیم‌ها خودش یک پوئن مثبت و امتیاز ویژه برای نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها بود که با گرفتن امتیاز میزبانی از دست رفت و در طول 3 سال اخیر این موضوع به زیان فوتبال ایران بود.

بعد از توافقات سیاسی میان دو کشور که چند ماه قبل رقم خورد این امیدواری شکل گرفت که چنین گشایشی به زمین فوتبال هم خواهد رسید و پایان مناقشات نمایندگان فوتبال دو کشور و بازگشت امتیاز میزبانی را شاهد خواهیم بود. به دنبال این موضوع بود که بعد از جام جهانی قطر اتفاقات جالب توجهی هم در این باره رخ داد که علاقه به حضور تیم‌های عربستانی در ایران برای فوتبالدوستان بیشتر از قبل شکل گرفت. کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی که از منچستر یونایتد جدا شده بود در اتفاقی باورنکردنی به النصر عربستان پیوست. حضور یک ستاره بزرگ در قاره آسیا اتفاق نادر و کم رخدادی بود که سرو صدای زیادی به همراه داشت و تقبل هزینه هنگفتی برای ورود او به عربستان واکنش‌های مثبت و منفی زیادی به دنبال داشت که البته کسی تصورش را نمی‌کرد این تازه شروع یک جریان تاریخی در فوتبال عربستان و آسیاست.

بعد از این ماجرا بود که پای ستارگان بزرگ دیگری همچون کریم بنزما و نیمار هم به تیم‌های عربستانی باز شد تا جایی که به عقیده خیلی از  فوتبالدوستان در حال حاضر لیگ عربستان یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های فوتبال دنیاست و از خیلی از لیگ های مطرح حال حاضر اروپایی هم جذابیت بیشتری دارد. بعد از این بود که فوتبالدوستان ایرانی علاقه زیادی به حضور ستارگان مطرح دنیا در ایران پیدا کردند و مطالبه رفع این مناقشه میان دو کشور بیشتر از قبل شکل گرفت. هرچند اخبار خوشی در این زمینه به گوش نمی‌رسید و حتی ابتدا عنوان شد که همچنان قرار است دو طرف حق میزبانی در خانه را ندارند و حتی مذاکرات برای امضای قرارداد با زمین بی طرف هم صورت گرفته بود ولی سفر تاج و مذاکره با همتای عربستانی این مشکل را برطرف کرد.

بدین ترتیب طبق اعلام AFC دو تیم در خانه از یکدیگر میزبانی خواهند کرد و شاهد حضور ستارگان بزرگ در کشورمان هستیم. طبق برنامه اعلام شده و قرعه کشی صورت گرفته با توجه به گروه بندی مسابقات و زمان بازی‌ها، رونالدو و مانه با النصر 28 شهریور ماه در آزادی به مصاف پرسپولیس خواهند رفت، نساجی هم 11 مهر ماه از الهلال عربستان و نیمار در آزادی پذیرایی می‌کند و 10 مهر ماه هم بنزما با الاتحاد عربستان در نقش جهان اصفهان میهمان سپاهان است و شاهد حضور رقابت جذاب با نمایندگان کشورمان هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha