کد خبر 215366
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

کلاهبردار ۷۰ میلیاردریالی در اسلامشهر دستگیر شد

کلاهبردار ۷۰ میلیاردریالی در اسلامشهر دستگیر شد

 فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر از شناسایی و دستگیری عامل سوء استفاده از کاربران فضای مجازی به بهانه چند برابر کردن سرمایه در بازار رمز ارز دیجیتال به مبلغ ۷۰ میلیاردریال خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سرهنگ محمدرضا علیزاده گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس فتای اسلامشهر مبنی بر کلاهبرداری از آنان به بهانه سرمایه ‌گذاری و خرید و فروش در بازار رمز ارز، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود بیان داشتند، فردی با ایجاد سایت و کانال جعلی در بستر فضای مجازی با قصد سودجویی و جلب شهروندان با وعده افزایش سرمایه‌ در مدت کوتاه و انتشار آگهی در سایت خردید و فروش رمز ارز، از آنان کلاهبرداری کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتای اسلامشهر با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را طی عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر ادامه د اد: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری از هفت نفر به مبلغ ۷۰ میلیاردریال اعتراف کرد.

علیزاده یادآور شد: شهروندان هرگز فریب تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی را نخورند؛ زیرا مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای تبلیغاتی فریبنده در شبکه های اجتماعی و پیام رسان‌ها مبنی بر کسب درآمد بالا از طریق تولید یا خرید و فروش و سرمایه گذاری ارز دیجیتال از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

وی اضافه کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا در میان بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha