کد خبر 215276
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

تازه‌ترین اخبار از مرز مهران| تردد ۱۸۶ زائر اربعین در ۲۴ ساعت گذشته

تازه‌ترین اخبار از مرز مهران| تردد ۱۸۶ زائر اربعین در ۲۴ ساعت گذشته

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام از تردد ۱۸۶هزار و ۲۶۸ زائر اربعین طی شبانه روز گذشته از مرز بین‌المللی مهران خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سیدزاهدین چشمه‌خاور با بیان اینکه تردد زائران به صورت روان و با سهولت در حال انجام است، اظهار داشت: 136 هزار و 668 زائر ایرانی و همچنین 777 مسافر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی( شبانه روز گذشته) 48 هزار و 206 مسافر ایرانی و 617 مسافر خارجی از طریق مرز مهران از کشور خارج شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد:65 هزار و 407 نفر از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند که از این تعداد 51 هزار و 527 نفر به کشور ورود کرده‌اند.

بهره‌مندی 57 هزار زائر از خدمات درمانی هلال احمر ایلام

غلامرضا علیمحمدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با بیان اینکه خدمات دهی این‌ افراد در زمینه های درمانی بوده است،اظهار داشت: 21 هزار و 260 نفر از این تعداد از خدمات درمان سرپایی، سه هزار نفر بستری موقت در درمانگاه هلال احمر در مرز مهران و 32هزار و 600 نفر نیز از خدمات رایگان تست قند خون و فشار خون این جمعیت برخوردار شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: همچنین در این بازه ی زمانی تعداد حوادث امدادرسانی شده زائران توسط این جمعیت 35 مورد بوده است.

علیمحمدی، با اشاره به مجموعه یک هزار و 100متری این جمعیت که طی 2 ماه در مرز راه اندازی شده افزود:خدمات درمانی این جمعیت به زائران حسینی در مرز مهران از طریق مجموعه ارائه داده می شود.

وی با اشاره به استقرار دو فروند بالگرد امداد هوایی مستقر در مهران گفت:به منظور تسریع در روند امداد رسانی در مهران این دو فروند بالگرد امداد هوایی مستقرشده تا در صورت بروز حوادث جاده ای روند انتقال مصدومان در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام در ادامه با اشاره به اینکه در اربعین امسال 30پایگاه امداد و نجات جاده ای با فاصله 10 کیلومتری در محورهای منتهی به مرز مهران ایجاد شده افزود: همچنین تیم های واکنش سریع در مهران نیز مستقر و در حال خدمت رسانی به زائران حسینی هستند.

وی در پایان گفت:خدمات رسانی امدادگران این جمعیت به زائران تا زمان بازگشت آنها از عتبات عالیات استمرار خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha