کد خبر 215163
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

قیمت خرید تضمینی گندم فردا اعلام می‌شود

قیمت خرید تضمینی گندم فردا اعلام می‌شود

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی ۳۲ قلم کالای کشاورزی ازجمله گندم فردا نهایی و اعلام می‌شود، گفت: قیمت گندم برای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ قطعا بیش از ۲۰ هزار تومان در هر کیلو خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ عطاالله هاشمی گفت: نرخ خرید تضمینی ۳۲ قلم کالای کشاورزی از جمله گندم فردا در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تعیین و اعلام خواهد شد.

اعضای شورای قیمت گذاری شامل رئیس سازمان برنامه بودجه و معاون رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس اتاق اصناف کشاورزی کشور، رئیس بناد ملی گندمکاران، رئیس نظام مهندسی کشاورزی کشور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های روستایی کشور و دو نفر از کشاورزان خبره است که بر اساس قانون خرید تضمینی تعیین شده است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه نرخ پیشنهادی و کارشناسی کیلویی ۲۳ هزار تومان است، تصریح کرد: در مرکز پژوهش های اقتصادی کشاورزی هم تقریبا همین قیمت براورد شده و کارشناسان این حوزه هم به قیمت کمتر از این رقم اعتقادی ندارند.

وی با بیان اینکه ، گفت‌: امیدوارم این شورا به نظارت کارشناسی توجه کند و قیمت ۲۳ هزار تومان را تصویب کند.

هاشمی در پاسخ به اینکه چه معیار کارشناسی برای تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در بحث‌های شورای قیمت گذاری وجود دارد، گفت: آنچه مسلم است قانون خرید تضمینی که در سال ۱۳۹۹ ابلاغ شده تعیین کننده است و در آن دو نکته کلیدی وجود دارد که تورم و هزینه نهایی تولید در تعیین نرخ باید لحاظ شود.

وی تاکید کرد که با احتساب این دو مولفه نرخ خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ باید در محدوده کیلویی ۲۳ هزار تومان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha