کد خبر 215160
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه های پرخطر از نیمه شهریور تا اواخر ماه آبان

بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه های پرخطر از نیمه شهریور تا اواخر ماه آبان

یک پزشک عمومی بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا از نیمه شهریور تا اواخر ماه آبان می باشد.

مرتضی فصیحی پزشک عمومی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، درخصوص بیماری آنفلوآنزا  و تفاوت آن نسبت به سرماخوردگی گفت: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که عمدتا از فصل پاییز تا اوایل فصل بهار بیماران را درگیر می کند و دارای سویه های مختلفی می باشد. از طرفی تفاوت آنفلوانزا با سرماخوردگی در شدت بروز علائم است.

وی بابیان اینکه آنفلوآنزا سیستم تنفسی بیماران را مورد تهاجم قرار می دهد، مطرح کرد: عمدتا این بیماری با عطسه، سرفه، خستگی، گلودرد، تب و لرز، گرفتگی بینی و بدن درد مزمن همراه است و بیماران را از انجام امور روزانه ناتوان می کند.

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه آنفلوآنزا بیماری نگران کننده ای نبوده و عمدتا پس از چند روز استراحت برطرف می شود، افزود: متاسفانه عوارض آنفلوآنزا گاها برای افرادی که دارای بیماری های خاص می باشند خطر مرگ را در پی دارد.

گروه های در معرض خطر

فصیحی در اینباره افزود: به طوری کلی نوزادان، کودکان خردسال زیر 5 سال، افراد مسن بالای 65 سال، زنان باردار، افراد دارای نقص در سیستم ایمنی، افراد مبتلا به آسم، بیماران قلبی، بیماران کلیوی، بیماران کبدی، افراد دارای دیابت و افراد چاق در معرض خطر عوارض خطرناک بیماری آنفلوآنزا هستند.

این پزشک عمومی با تاکید بر روش های پیشگیری از ابتلا به این بیماری بیان کرد: افراد در بازه زمانی پاییز تا بهار باید بیش از هر زمان دیگری بر رعایت بهداشت فردی تاکید نمایند، به نحوی که باید مرتبا دست و صورت خود را شسته و ضدعفونی کرده و در اماکن عمومی نظیر ناوگان حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به واکسن آنفلوآنزا گفت: گرچه واکسن آنفلوانزا تاثیر گذاری صد درصدی ندارد اما بدن را در برابر این ویروس مقاوم می کند. لذا توصیه می شود افراد دارای شرایط خاص که در معرض عوارض خطرناک این ویروس هستند نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا

این پزشک عمومی خاطر نشان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا از نیمه شهریورماه تا اواخر ماه آبان می باشد و با توجه به اینکه پس از تزریق واکسن حدودا 14 روز زمان می برد تا ایمنی لازم در بدن ایجاد شود ضروریست افراد در معرض خطر هرچه سریعتر نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha