کد خبر 215149
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

حدود پنج هزار متر مربع از اراضی ملی بخش کجور مازندران رفع تصرف و آزادسازی شد

حدود پنج هزار متر مربع از اراضی ملی بخش کجور مازندران رفع تصرف و آزادسازی شد

رییس کل دادگستری مازندران از رفع تصرف و آزادسازی چهارهزارو ۹۰۰ متر مربع از اراضی ملی در بخش کجور خبر داد.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری گفت: این تصرفات به صورت دیوار کشی، فنس کشی و ساخت و ساز غیر مجاز بوده که توسط یگان حفاظت منابع طبیعی شناسایی و با دستور قضایی رفع تصرف شده است.

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری مازندران خاطرنشان کرد:طبق تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها، یک قطعه زمین به مساحت سه هزار و ۸۰۰ متر مربع در منطقه خورشید آباد بخش کجور و یک قطعه زمین به مساحت یکهزار و ۱۰۰ مترمربع در روستای کنیس کجور رفع تصرف و آزاد سازی شد.

وی تاکید کرد: هموطنان عزیز، حتماً پیش از خرید زمین، استعلامات لازم را از مراجع ذیربط اخذ کنند تا از ورود خسارت مالی به شخص و اراضی ملی جلوگیری شود.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند. در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در آنها سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰هزار تن محصول تولید می شود. این استان در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد، ظرفیت این شرایط در حالی است که تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی در مازندران همچنان از چالش‌های مهم این استان محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha