کد خبر 215141
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

اعتبارات راه و شهرسازی گلستان‌ در دولت سیزدهم ۳.۵ برابر بیشتر شد

اعتبارات راه و شهرسازی گلستان‌ در دولت سیزدهم ۳.۵ برابر بیشتر شد

 مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: اعتباری این اداره‌کل در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم در مقایسه با ۲ سال آخر دولت گذشته ۳.۵ برابر بیشتر شد که نشانه اهتمام دولت به جبران عقب‌ماندگی‌های پیشین است.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ مهدی ملک اظهار کرد: دولت سیزدهم برای جاده کردکوی‌- بندرترکمن ۶۰۰ میلیارد ریال و برای باند شمالی جاده آق‌قلا- گنبدکاووس ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه ابلاغ کرده است.

وی بیان کرد: همچنین دولت برای جاده اولنگ رامیان ۳۰۰ میلیارد ریال ابلاغ کرده و مجوز کار صادر شده که به مرور زمان در طول مدت اجرای پروژه تخصیص داده خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان‌ به اجرای نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح، ۲۷۵ هکتار زمین با ظرفیت احداث ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد در اختیار قرار گرفته و ۳۷۵ هکتار هم شناسایی شده که در مرحله توافقات و انتقال سند هستیم.

ملک ادامه داد: برای دریافت مسکن‌های این طرح در استان، ۱۰۵ هزار متقاضی ثبت‌نام کردند که در نهایت ۱۵ هزار نفر تایید نهایی شدند که از مجموع این افراد سه هزار و ۷۱ متقاضی کار ساخت خانه‌های خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گفت: در استان سه هزار و ۴۵۱ واحد صنفی شناسایی شد که از این تعداد سه هزار و ۱۳۶ واحد دارای پروانه هستند. 

اعتبارات راه و شهرسازی گلستان‌ در دولت سیزدهم ۳.۵ برابر بیشتر شد

وی افزود: از کل واحدهای این صنف، ۱۷۱ واحد در حال تمدید پروانه و ۱۴۴ واحد غیرمجاز و فاقد پروانه فعالیت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان‌ گفت: هزار و ۲۵۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی مورد نظر انجام شده که ۱۳۹ واحد متخلف پلمب شدند و جریمه اعمال شده برای آنان افزون بر ۱۹ میلیارد ریال است.

ملک گفت: در حوزه بازآفرینی شهری، سه هزار و ۳۵۷ تن قیر رایگان به ۱۷ شهرداری‌ برای آسفالت ۴۵۶ هزار مترمربع معبر توزیع شد که نسبت به دولت قبل، رشد ۷۰۰ درصدی دارد.

وی افزود: سه هزار و ۴۰۰ واحد در سه هزار هکتار بافت فرسوده در ۲۰ شهر استان، بازآفرینی شده و ۹۵۰ پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی صادر شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه شهرسازی سال گذشته ۵۰۸ طرح در کارگروه امور زیربنایی استان بررسی شده که ۴۹۰ طرح با اشتغالزایی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و حجم سرمایه‌گذاری اولیه به میزان ۲۵۰ هزار میلیارد ریال با رویکردهای گردشگری، کشاورزی، دامپروری و صنعت به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha