کد خبر 215081
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه:

زائران اهل افغانستان و پاکستان از مراجعه به مرز خسروی خودداری کنند

زائران اهل افغانستان و پاکستان از مراجعه به مرز خسروی خودداری کنند

 مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه با اشاره به دستورالعمل وزارت کشور از زائران اهل کشورهای افغانستان و پاکستان خواست تا از مراجعه به مرز خسروی خودداری و برای ورود به کشور عراق از مرز چذابه در استان خوزستان استفاده کنند.

 به گزارش گروه استان های حیات؛«حمزه سلیمانی» روز یکشنبه بیان کرد: با اینکه وزارت کشور استفاده از مرز خسروی را برای زائران اتباع خارجی ممنوع کرده است اما از اول شهریور ماه تا کنون حدود پنج هزار زائر از اتباع کشورهای آذرباییجان، تاجیکستان و نیز عراقی های مقیم ایران به مرز خسروی مراجعه کرده‌اند که با هماهنگی های انجام شده مجوز خروج آنها از مرز صادر شده است.

وی انتخاب مرز خسروی توسط زائران کشورهای خارجی را نشان دهنده امنیت بالای این مرز دانست و گفت: این زائران به صورت خودجوش در مرز خسروی حاضر شده بودند و ما نیز هماهنگی های لازم را با کشور عراق برای تردد آسان آنها انجام دادیم.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

از ابتدای آغاز ماه صفر(۲۷ مرداد ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار زائر اربعین حسینی (ع) از پایانه مرزی خسروی تردد کرده اند که این عدد رکورد جدیدی در تردد زوار عتبات عالیات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha