کد خبر 215025
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

گفتگوی «حیات» با هنرمندی که چهره ۱۰هزار شهید را نقاشی کرد؛

روایت جالب از یک شهید برای کشیدن تصویرش

روایت جالب از یک شهید برای کشیدن تصویرش

عباس برزگر گنجی هنرمند نقاش گفت: یکی از افتخارات من این است که بالغ بر ۱۰ هزار چهره از شهدای عزیز را نقاشی کردم، روزانه حدود ۶ چهره شهید را نقاشی می‌کردم.

عباس برزگر گنجی هنرمند نقاش در حاشیه نمایشگاه «روایت خدمت» در گفتگو با خبرنگار حیات؛ گفت: یکی از افتخارات من این است که بالغ بر ۱۰ هزار چهره از شهدای عزیز را نقاشی کردم با توجه به اینکه چند سالی در بنیاد شهید و سپاه خدمت کردم، روزانه حدود ۶ چهره شهید را نقاشی می‌کردم .

وی به خاطره‌ای از شهدا  اشاره کرد و گفت:  سه شهید از تعداد ۱۰ هزار شهید که بنده چهره آنها را نقاشی کرده بودم خاطره انگیز هستند زیرا  قبل از شهادتشان پیش من آمده من خواستند که چهره آنها را نقاشی کنم.

این هنرمند نقاش ادامه داد: در ایام دفاع مقدس، شهید ابوالحسن احمدی چند روز قبل از شهادتش نزد من که در حال نقاشی چهره شهیدی بودم، آمد و عکس خود را مقابلم قرار داد و از من خواست تا نقاشی او را بکشم بنده مخالفت کردم و گفتم من چهره افراد زنده را نقاشی نمی‌کنم، او گفت شما عکس من را داشته باشید احتمال دارد چند روز دیگر شهید شوم و این اتفاق افتاد و سه روز بعد پیکر این شهید عزیز را ما تشییع کردیم. زمانی که تصویر این شهید را نقاشی می‌کردم در حال اشک ریختن بودم.

برزگر گنجی افزود: تصاویری که نقاشی می‌کردیم را به خانواده شهدا هدیه می‌دادیم و آنها در مراسماتشان از این نقاشی‌ها استفاده میکردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha