کد خبر 215004
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

اصفهان، رُتبه نخست فروش "ارز اربعین" در کشور را دارد

اصفهان، رُتبه نخست فروش "ارز اربعین" در کشور را دارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: این استان با فعال‌سازی ۱۲۰ باجه روستایی و ۲۰ شُعبه پست بانک در مراکز شهرستان‌ها برای فروش "ارز اربعین" به زئران حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، رُتبه نخست فروش ارز در کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ جعفر مُطلب‌زاده ایرنا افزود: تاکنون ۵۵ هزار زائر از شُعبه‌های پست بانک استان ۶۳۴.۹ میلیارد دینار عراق به ارزش سه هزار و ۳۹ میلیارد ریال ارز کشورمان را دریافت کرده‌اند که رُتبه نخست ارائه ارز در بین استان‌ها را دارد.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال مردم از فروش ارز اربعین در باجه‌های روستایی، روز جمعه(دیروز) نیز کار فروش ارز در دستور کار قرار داشت و در روزهای اداری نیز باجه‌های فروش تا ساعت ۱۸ به فعالیت خود ادامه می دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با بیان اینکه شُعبه‌های پست بانک استان اصفهان همچنان در صدر فروش ارز اربعین در کشور قرار دارند، اظهار داشت: حدود ۲۰ درصد از فروش ارز اربعین توسط پست بانک، در استان اصفهان انجام شده است.

با تدابیر بانک مرکزی، امسال شرایط دریافت ارز اربعین تسهیل شده است به گونه‌ای که فروش مجازی ارز اربعین از طریق پیام رسان «بله» و شبکه اجتماعی «روبیکا» نیز انجام می‌شود.

بنابر آمار بانک مرکزی، تاکنون یک میلیون و ۲۰ هزار نفر ارز اربعین دریافت کرده‌اند که برخلاف ادوار گذشته، امسال با تدابیر این بانک و همراهی شبکه بانکی کشور، دریافت ارز اربعین به میزان ۲۰۰ هزار دینار عراق بدون صف و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

یکهزار و۷۹۰ شُعبه ۶ بانک عامل تجارت، ملی، سپه، صادرات، پارسیان و پست بانک در عرضه ارز اربعین فعالند و متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن کارت‌ ملی، گذرنامه یا برگه تردد اربعین به یکی از این بانک ها مراجعه کنند.

در سال جاری توزیع ارز به زائران اربعین حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق از روز ۲۸ مرداد آغاز شده است و تا ۱۴ شهریور ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha