کد خبر 214965
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

دانشگاه سمنان میزبان کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران شد

دانشگاه سمنان میزبان کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران شد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: هشتمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران اواخر شهریور در این دانشگاه برگزار می‌شود.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ محمد حسین احسانی افزود: هشتمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران با همکاری انجمن شیمی ایران و شرکت نیاکان سنگسر روزهای ۲۸ و ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های بین المللی شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه سمنان برگزار می شود.

وی به محورهای این کنفرانس اشاره کرد و افزود: انرژی، فناوری نانو، محیط زیست، فناوری زیستی، کاتالیزگرها، حسگرها، فرایند جداسازی، محاسباتی، پتروشیمی، پالایش، فن های شناسایی، خالص سازی، استخراج و ارزش افزوده از جمله محورهای هشتمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران است.

احسانی بیان کردکه این کنفرانس ۲ روزه از بخش های مختلفی شامل سخنرانی های کلیدی، سخنرانی های علمی، ارائه پوسترها، نمایشگاه تخصصی و کارگاه های آموزشی تشکیل شده است که یکی از سخنرانان برجسته این کنفرانس، «فرناندو بورساتو« رییس انجمن بین المللی زئولیت طبیعی است. 

دانشگاه سمنان میزبان کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران شد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان تصریح کرد :موضوع سخنرانی رییس انجمن بین المللی زئولیت طبیعی " Natural zeolites and sustainable development: Practices that mining companies and researchers can adopt to contribute to a more sustainable world" است که با توجه به تجربیات وی برای پژوهشگران، فناوران، صنعتگران، دانشجویان و شرکت های معدنی علاقه‌مند به زئولیت و توسعه پایدار بسیار مفید خواهد بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: نتایج حاصل از هشتمین کنفرانس زئولیت می تواند به بی‌نیازی کشور نسبت به این محصول معدنی ارزشمند کمک کند.

سمنان یکی از استانهایی است که دارای ذخائر قابل توجه زئولیت در کشور است و به روایتی، رتبه نخست کشور را در تولید این ماده معدنی دارد.

 در استان سمنان ۴۲ نوع ماده معدنی شناخته شده، بیش از ۶۲۶ معدن وجود دارد و سالانه افزون بر ۲۲ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود که ذخیره قطعی معادن این استان حدود ۶۰۰ میلیون تن و ذخیره احتمالی آن‌ها حدود یک میلیارد تن است، بر پایه شواهد زمین‌شناسی پیش‌بینی می‌شود ذخیره معدنی این استان بیش از ۲ و نیم میلیارد تن باشد که این میزان ذخیره چشمگیر، در کشور کم‌نظیر است و قابلیت سرمایه‌‎گذاری توسط بخش خصوصی دارد.

این استان دارای ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری از جمله در بخش معدن و صنعت است و به گفته کارشناسان، رتبه نخست از نظر تولید گچ، نمک، و سلستین، رتبه دوم تولید سولفات سدیم و رتبه سوم تولید زغال سنگ و کرومیت در کشور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha