کد خبر 214957
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

افتتاح ۴ پروژه عمرانی-آزمایشگاهی در مجتمع آموزش عالی اسفراین

افتتاح ۴ پروژه عمرانی-آزمایشگاهی در مجتمع آموزش عالی اسفراین

رئیس مجتمع آموزش عالی اسفراین از افتتاح چهار پروژه عمرانی-آزمایشگاهی در این مجموعه خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمد حاتمی اظهار کرد: چهار پروژه در این مجموعه افتتاح شد و به بهره برداری رسید که از جمله آن ها باید به پایان فرآیند ساخت آزمایشگاه های این مجتمع پس از حدود دو سال عملیات عمرانی اشاره کرد.

وی افزود: ساخت مجموعه آزمایشگاه های پژوهشی دانشگاه در تیر ماه سال ۱۴۰۰ کلید خورد و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و طی مدت ۲۵ ماه به انجام رسید. این مجموعه آزمایشگاهی در سوله ای به مساحت ۵۴۰ مترمربع ساخته شده است که مشتمل بر ۹ آزمایشگاه، یک اتاق مخازن تحت فشار، یک اتاق سرپرستی و یک انبار مواد اولیه است.

وی هدف از تاسیس این آزمایشگاه را ایجاد زیرساخت لازم برای توسعه دامنه تحقیقاتی مجتمع آموزش عالی اسفراین در حوزه های مختلف مهندسی دانست و بیان کرد: با تجهیز هرچه بهتر این مجموعه در آینده، این آزمایشگاه می تواند به قطب آزمایشگاه مرکزی شمال شرق کشور تبدیل شود.

حاتمی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت، ساخت مهد کودک دانشگاه در سال ۱۳۹۹ آغاز و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به انجام رسید، مهد کودک سرای مهر دانشگاه دارای ۱۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده و دارای چهار فضای مجزا برای چهار گروه سنی و اختصاص فضایی به عنوان اتاق مادر و کودک و نیز ۳۰۰ متر مربع فضای روباز اختصاصی به عنوان فضای بازی کودکان است. همچنین در این مجموعه دیگر امکانات دانشگاه مثل زمین چمن در زمان های مناسب برای کودکان نیز برنامه ریزی شده و به طور میانگین ظرفیت ۵۰ کودک را دارا است.

رئیس مجتمع آموزش عالی اسفراین همچنین گفت: مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاه اسفراین نیز با اقدامات و تعاملات صورت گرفته از سوی واحد کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه و با اخذ اعتبارات وزارت عتف در دو مرحله برای توسعه فعالیت های مرتبط با مهارت افزایی و اشتغال دانشجویان در محل مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تاسیس و راه اندازی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha