کد خبر 214951
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

افزایش ظرفیت تولید خودرو در خراسان رضوی

افزایش ظرفیت تولید خودرو در خراسان رضوی

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ایران خودرو خراسان اخیرا در خودروهای تجاری مانند وانت و در خودروهای سواری افزایش ظرفیت تولید به میزان ۱۸۰ هزار خودرو را داشته است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ امیررضا رجبی در خصوص افزایش ظرفیت تولید خودرو در خراسان رضوی در سال جاری اظهار کرد: استان در خودروسازی و قطعه‌سازی جایگاه بسیار مناسبی دارد. همچنین در قطعه‌سازی شرکت‌های بسیار خوبی در استان فعال هستند و بین ۱۶ تا ۲۰ درصد قطعه‌های مورد نیاز خودروسازان اصلی کشور در خراسان رضوی تولید می‌شود.

وی افزود: ایران خودرو خراسان اخیرا در خودروهای تجاری مانند وانت و در خودروهای سواری افزایش ظرفیت تولید به میزان ۱۸۰ هزار خودرو داشته است. طی سال گذشته پروانه بهره‌برداری برای تولید این خودروها تحویل و در سال جاری این خودروها به تولید انبوه رسیده است؛ امیدواریم این تولید توسعه پیدا کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه ایران خودرو برنامه دارد تا ایران خودرو خراسان را با توسعه پرس شاپ تکمیل و صنعت خودروسازی را توسعه دهد، عنوان کرد: در برنامه طرح تحول صنعت استان از مهمترین حوزه‌های در نظر گرفته شده، تکمیل زنجیره قطعه‌سازی و تولید خودروی برقی و هیبریدی است. طرح تولید خودروی برقی و هیبریدی توسط ایران خودرو پیاده خواهد شد. در این زمینه مطالعات انجام شده و وزارت صمت نیز از این طرح حمایت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha