کد خبر 214811
۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

بهره برداری از ۶ هزار میلیارد تومان طرح بندری و دریایی در هرمزگان

بهره برداری از ۶ هزار میلیارد تومان طرح بندری و دریایی در هرمزگان

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ۶ هزار میلیارد تومان طرح بندری و دریایی در بندر شهید رجایی هرمزگان که از مهم‌ترین بنادر و گمرک کشور ساخته شده است که اهمیت بسیار زیادی در حوزه اقتصادی کشور دارد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛  مهدی اسلام پناه در حاشیه بهره برداری از طرح‌های بندری و دریایی بندر شهید رجایی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح در بندر شهید رجایی، ۸ هزار کانتینر به ظرفیت گمرکی کشور افزوده می‌شود، گفت: طرح‌های توسعه‌ای که امروز به بهره برداری رسید، ظرفیت قابل توجهی است که به ارتقای زیرساخت‌های تجاری در سطح ملی و بین المللی کمک خواهد کرد.

 امروز همچنین در حوزه بندری و دریایی استان چند طرح مهم شامل محوطه نگهداری و ترانزیت کانتینر است که با افتتاح آن ۸ هزار تی. ای. یو (TEU) به ظرفیت نگهداری و حمل و نقل کانتینر افزوده شد.

 پیش از این ظرفیت نگهداری کانتینر در این بندر ۱۴۵ هزار تی.‌ای. یو بود که هم اکنون با سرمایه گذاری ۴ هزار میلیاردی بخش خصوصی به ۱۵۳ هزار تی. ای. یو رسیده است.

دیگر طرح مهم امروز که با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد به بهره برداری رسید طرح تعمیرات اساسی محور ۴ بندر شهید رجایی با ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار بود این طرح به صورت بتون الیافی درزدار اجرا شده است.

همچنین یک پست برق ۶۲ کیلوولت با هزینه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان که به منظور پایداری برق منطقه شرق بندرعباس و نیز تأمین پایدار برق بیمارستان ۵۴۱ تخت خوابی بندرعباس (مگاهاسپیتال) یا بیمارستان شهدای هرمزگان ایجاد شده بود، بهره برداری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha