کد خبر 214741
۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

باران‌چشمه: در قانون معافیت قهرمانان درخصوص برخی فدراسیون‌ها باید بازنگری صورت بگیرد

باران‌چشمه: در قانون معافیت قهرمانان درخصوص برخی فدراسیون‌ها باید بازنگری صورت بگیرد

ئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در جلسه دیدار سرپرست وزارت ورزش و جوانان و روسای فدراسیون‌ها با رئیس مجلس شورای اسلامی حاضر شد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ علی باران‌چشمه رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در جلسه دیدار سرپرست وزارت ورزش و جوانان و روسای فدراسیون‌ها با رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه‌ای که ورزشکاران ما دارند، معافیت از سربازی است. قانونی که مصوب شد، نفرات اول تا سوم مسابقات المپیک، اول و دوم مسابقات جهانی و نفرات اول بازی‌های آسیایی از سربازی معاف می‌شوند. در قانون گفته شده این شامل حال برخی از فدراسیون‌ها است.

او افزود: در زمانی که ما رئیس ورزش نیروهای مسلح بودیم، سالی شاید 10 نفر هم به این مرحله نمی‌رسیدند. یکی از دغدغه‌های ورزشکاران ما این است که در اوج دوره ورزشی خود باید به تیم‌های نظامی بروند. مواردی هم بوده که این تیم‌های نظامی شرایط خوبی داشتند اما الان ظرفیتی وجود ندارد.

باران چشمه ادامه داد: امیدوارم این قانون بازنگری شود و شامل حال همه رشته‌های ورزشی شود. در ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی اگر ورزشکار ما بهترین نتیجه را بگیرد، باید به خدمت سربازی برود. خیلی از رشته‌های رزمی که مسابقات جهانی دارند هم شامل این قانون نمی‌شوند.

او با اشاره به مشکلات زورخانه‌های سطح کشور گفت: خیلی اوقات اتفاق افتاده است که ورزشکاران با خدمت سربازی، از ورزش قهرمانی فاصله گرفتند. ورزش زورخانه‌ای قدمت ٩٠٠ ساله دارد و مقام معظم رهبری فرمودند که ورزش زورخانه‌ای یک فرهنگ است. ما تقریبا ١۴٠٠ شهر در کشور داریم اما کلا ٩٠٠ زورخانه در کشور فعالیت می‌کنند و متاسفانه در ایام کرونا، ١٨۵ زورخانه ما بسته شد چون اماکن ورزشی خصوصی است و مربوط به دولت نیست.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خاطرنشان کرد: همچنان هم بعد از کرونا در این زورخانه‌ها باز نشده است و وقتی پیگیر این اتفاق می‌شویم، متوجه می‌شویم که هزینه‌های آنجا از جیب داده می‌شود. در برنامه هفتم توسعه، ما پیشنهاد می‌کنیم آب، برق و گاز زورخانه‌های کشور مانند مساجد و مراکز آموزشی کشور رایگان شود یا از حداقل تسهیلات برخوردار شود چون رقم خیلی زیادی نمی‌شود. این موضوع باعث خواهد شد زورخانه تبدیل به قهوه‌خانه و رستوران نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha