کد خبر 201673
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶

آیین بزرگداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در ایلام برگزار شد

آیین بزرگداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در ایلام برگزار شد

آیین بزرگداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با اجرای حرکات باستانی و گلریزان جهت جمع آوری کمک به آزادی زندانیان مالی در زورخانه پوریایی ولی شهر ایلام برگزار شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام، مراسم گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با اجرای حرکات باستانی و گلریزان جهت جمع آوری کمک به آزادی زندانیان مالی، شامگاه روز چهارشنبه با حضور سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، شهبازی مدیرکل ورزش و جوانان استان، مسوولان ستادی ورزش و جوانان استان و روسا و نواب رئیس هیات های ورزشی استان در زورخانه پوریای ولی شهر ایلام برگزار شد.

شهاب شهبازی، مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در این آیین اظهار کرد: ورزش زورخانه‌ای با کمک کردن و پرداختن به معنویت انسان دست مردم را گرفته و حتی در برخی موارد این روحیه پهلوانی دست متجاوز را از این سرزمین دور کرده است، پس جا دارد از این ورزش حمایت‌های بیشتری شود.

وی تصریح کرد: ورزش پهلوانی یا باستانی تلفیقی از فرهنگ و سنن ایرانیان و آموزه های دین مبین اسلام است که سابقه طولانی در کشور ایران دارد و نقش موثری در ترویج و تقویت روحیه پهلوانی و جوانمردی در بین اقشار مختلف و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شده است، به همین دلیل ترویج و توسعه آن بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

شهبازی در ادامه ورزش زورخانه ای و پهلوانی استان را دارای پیشینه پرافتخاری دانست و گفت: این رشته اصیل در استان را باید با یک برنامه ریزی مناسب احیا و به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

در این در این برنامه ورزشکاران هیات پهلوانی و ورزش های زورخانه ای استان به اجرای حرکات نمایشی در گود زورخانه پرداختند.

در پایان پس از جمع آوری گلریزان توسط اقشار مختلف حاظر در مراسم و هیات‌های ورزشی، از ورزشکاران و پیشکسوتان هیات های زورخانه ای، روئسای و نواب رئیس هیات های ورزشی تجلیل شد.

در تقویم رسمی کشور روز ۱۷ شوال مطابق با ۱۸ اردیبهشت ماه آغاز هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های باستانی است، این مناسبت برابر با سالروز جنگ خندق و نبرد دلیرانه حضرت علی (ع) با عمروبن عبدود است و مرام پهلوانی حضرت علی (ع) در آن روز که حتی در میدان جنگ هم خصلت جوانمردی و پهلوانی را رعایت کرد، به عنوان روز ترویج فرهنگ پهلوانی نامگذاری شده است تا الگویی برای ورزشکاران و جوانمردان ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha