کد خبر 214674
۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

پیشتازی قزوین در پنج شاخص اقتصادی و عمرانی کشور

پیشتازی قزوین در پنج شاخص اقتصادی و عمرانی کشور

استاندار قزوین از پیشتازی و کسب رتبه نخست در پنج شاخص اقتصادی و عمرانی کشور از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمدمهدی اعلایی با بیان این مطلب افزود: شاخص‌هایی که استان قزوین در آن رتبه نخست کشوری را کسب کرده است شامل امنیت در سرمایه گذاری، ثبت اشتغال، مولدسازی دارایی‌ها، بازآفرینی و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است که دستاورد مهمی برای مردم و دولت محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه قراردادهای محرومیت زدایی با همکاری قرارگاه امام حسین مجتبی (ع) نیز استان قزوین پیشرو به شمارمی آید و در سال جاری به همت برخی از دستگاه‌های اجرایی طرح‌های بسیار مهمی در این استان و در حوزه آب، راه و بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

اعلایی در ادامه به رشد ۵۲ درصدی ثبت شرکت‌های دانش بنیان در استان قزوین اشاره کرد و گفت: اگرچه در سال گذشته و مزین به شعار دانش بنیان تحرکات خوبی برای نفوذ علم در بخش تولید آغاز شد، اما نسبت به ظرفیت های استان همچنان جای کار بسیاری باقی مانده و این روند همچنان با کمک دستگاه‌های متولی در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در حوزه جذب سرمایه گذار رتبه برتر را کسب کرده است، گفت: این استان قطب صنعتی و کشاورزی محسوب می‌شود و با وجود بهره برداران و تولیدکنندگان مجرب و پیشکسوت و همچنین دارا بودن موقعیت جغرافیایی مناسب همواره مورد توجه سرمایه گذاران خارجی و داخلی بوده است.

به گفته نماینده دولت در استان قزوین، در حوزه نهضت ملی مسکن نیز اگر یکسری موانع و مشکلات تامین زمین برای متقاضیان برطرف شود، شاهد رتبه نخست این استان خواهیم بود.

اعلایی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی صوررت گرفته و برگزاری نشست‌ها و کارگروه‌های مستمر در حوزه مسایل اقتصادی و عمرانی امروز با یک ثبات نسبی در شاخص‌ها روبرو هستیم که بر خود لازم می دانم از همراهی مردم در اجرای برنامه های دولتی تقدیر و تشکر کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha