کد خبر 214572
۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

آلودگی نفتی در خلیج‌ فارس کنترل و عملیات پاکسازی و تعمیرات خط لوله در حال انجام است

آلودگی نفتی در خلیج‌ فارس کنترل و عملیات پاکسازی و تعمیرات خط لوله در حال انجام است

بوشهر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: منشأ آلودگی نفتی در خط لوله‌ی گناوه به خارگ شناسایی شده و اقدامات لازم در این باره در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ عبدالرحمن مرادزاده در این باره گفت: به محض اطلاع از بروز آلودگی نفتی خط لوله گناوه پس از صدور دستورات لازم برای استحضار و اقدام  دستگاه‌های متولی و مسئول امر، خود نیز راسا به صورت ویژه این مهم را دنبال کردم و تا حصول نتیجه‌ی مسدود سازی محل نشست، و رفع مسئله پیش آمده پیگیری‌های لازم انجام شد.  

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این باره افزود: به محض اطلاع از موضوع، ستاد بحران استانداری بوشهر، اداره کل بنادر و دریانوردی و مجموعه‌های موظف در رفع آلودگی‌های نفتی را مطلع کرده و برای رفع مسئله بوجود آمده اقدامات اولیه  اجرایی شد. 

مرادزاده ادامه داد: با اعزام تیم عملیاتی و شناورهای تخصصی محل نشست شناسایی شد و اقدامات لازم برای مسدود سازی محل نشت و عملیات بازسازی و تعویض محل آسیب آغاز شد.

وی افزود: برای مهار و جمع‌آوری لکه‌های نفتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر شناورهای مخصوص پاکسازی به منطقه اعزام  کرد و برای جلوگیری از نشت نفت از خطوط لوله‌ها در بستر دریا تیم‌های غواصی توسط شرکت پایانه‌های صادرات مواد نفتی خارگ اعزام شده‌اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: بر اساس مفاد طرح ملی، برای وزارت نفت وظایفی تعیین شده است، از جمله این وظایف داشتن طرح احتیاطی (اقتضایی) مقابله با آلودگی برای اسکله‌ها، سکوها و تاسیسات دریایی است. 

مرادزاده با اشاره به اینکه بر اساس این طرح وزارت نفت مکلف است نسبت به تجهیز تاسیسات به تجهیزات مقابله با آلودگی اقدام لازم بعمل آورد و گزارشات لازم را به مرجع ملی (سازمان بنادر و دریانوردی) ارایه دهد گفت:  در این مورد که آلودگی مشخص و محرز است که از خطوط انتقال نفت زیر دریایی به دریا نشت کرده، شرکت متولی خط لوله زیر دریایی مذکور که زیر مجموعه  وزارت نفت می‌باشد مسئولیت پاکسازی آلودگی را بر عهده دارد و بایستی بر اساس طرح محلی اقتضایی اقدامات لازم را بعمل آورده و گزارشات لازم را به مرجع ملی ارایه دهد. 

وی افزود: با همت و تلاش مجموعه‌های اجرایی و اقدام به موقع منشا اصلی آلودگی شناسایی و عملیات تخلیه خط لوله و تعمیرات لازم در حال پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha