کد خبر 214467
۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

زینب هاشمی در گفتگو با «حیات»:

دعای مادر شهید علی هاشمی برای حاج قاسم سلیمانی

دعای مادر شهید علی هاشمی برای حاج قاسم سلیمانی

فرزند شهید هاشمی گفت: یادم می آید یک زمانی حاج قاسم سلیمانی از مادربزرگم خواست که برای شهادت ایشان دعا کند اما حاجیه خانم اهوازیان در جواب حاج قاسم پاسخ داد که من دعا می کنم تا زمانی که نظام به شما احتیاج دارد، باشید و خدمت کنید؛ چون نظام به امثال شما نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ هر زمانی که از شهدا یاد می شود، به این نکته می رسیم که شاید دیگر مانند مهدی باکری ها، خرازی ها، چمران ها، علی هاشمی ها و... نخواهد آمد. اما در ادامه می بینیم که در پاسخ به این سخن که شاید دیگر مانند این مردان کسی نیاید، زنی هست و این کلیشه را می شکند؛ چون در اثنای تاریخ کسی مانند حاج قاسم سلیمانی به پا می خیزد. در حقیقت مادران شهدا همیشه آینده مقاومت را با تربیت فرزندان ایران روشن کرده اند. یکی از این مادران حاجیه خانم زکیه اهوازیان، مادر شهید علی هاشمی بود که علی رغم فشار سالها چشم انتظاری فرزندش، همیشه مامنی برای همرزمان ایشان محسوب می شد.

زینب هاشمی فرزند شهید حاج علی هاشمی در گفتگو با خبرنگار ما، درباره این شیرزن تاریخ ساز گفت: همانطور که می دانید پیکر پدرم 22 سال بعد از شهادت ایشان پیدا شد و سالهای چشم انتظاری برای مادربزرگم خیلی سخت گذشت. تا جایی که به مرور زمان بینایی اش را از دست داد؛ چون هیچ روزی نبود که در فراق حاج علی گریه نکند.

وی با اشاره به اینکه ایشان به شهادت فرزند عزیزش افتخار می کرد، ادامه داد: با توجه به حس مادری شان اما دلتنگی خاص خود را نیز داشت؛ همانطور که می دانید شهدا انسانهای ویژه ای هستند و شهید علی هاشمی نیز از این قاعده مستثنی نبود و این شهادت پدرم را برای حاجیه خانم اهوازیان سخت تر می کرد. چراکه چشم به راهی برای ایشان بسیار سخت بود.

فرزند شهید علی هاشمی همچنین افزود: پدربزرگم نیز همیشه چشم انتظار پدرم بود به نحوی که با چشمانی باز به خاک سپرده شد در آن زمان نیز هنوز پیکر پدرم پیدا نشده بود.

وی با تاکید بر اینکه مادر شهید علی هاشمی همیشه قوت قلبی برای همرزمان ایشان بود؛ تشریح کرد: حاجیه خانم اهوازیان بسیار میهمان نواز بود و همیشه بسیاری از همرزمان پدرم نزد ایشان می آمدند تا کمی آرام بگیرند. حتی شهید حاج قاسم سلیمانی با توجه به زمان محدودی که داشت همیشه به مادر شهید هاشمی سر میزد. یادم می آید یک زمانی حاج قاسم از مادربزرگم خواست که برای شهادت ایشان دعا کند اما حاجیه خانم اهوازیان در جواب حاج قاسم سلیمانی پاسخ داد که من دعا می کنم تا زمانی که نظام به شما احتیاج دارد، باشید و خدمت کنید؛ چون نظام به امثال شما نیاز دارد.

فرزند شهید هاشمی با اشاره به این موضوع که حاجیه خان اهوازیان عرب زبان بود اما فارسی را بسیار خوب صحبت می کرد و به این واسطه لهجه بسیار شیرینی داشت، تشریح کرد: حتی در زمان بیماری، پذیرای همزرمان شهید هاشمی بود و می گفت که میهمانان حاج علی باید بیایند و درب خانه روی آنها باز باشد.

وی همچنین تشریح کرد: ایشان تعصبی که در محافظت از حاج علی داشت، همانطور روی امنیت حاج قاسم سلیمانی نیز حساسیت داشت. زمانی که پدرم به مرخصی می آمد لباسهای ایشان را در حیاط منزل پهن نمی کرد مبادا منافقی از حضور او با خبر شود و به شهید هاشمی آسیبی برساند. حتی یادم می آید زمانی که حاج قاسم برای بار آخر به منزل مادربزرگم آمد زمان سیل خوزستان بود که لباسهایی گلی و خاک آلود به تن داشت؛ زمانی که لباسهای ایشان را شست اصرار داشت که در محیط خانه آنها را خشک کند تا مبادا کسی به حضور ایشان پی ببرد.

گفتنی است؛ حاجیه خانم «زکیه اهوازیان» مادر سرلشکر شهید «علی هاشمی» معروف به سردار هور و از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی، به علت بیماری و کهولت سن روز شنبه ۲۸ مردادماه دار فانی را وداع گفت و پس از 22 سال چشم انتظاری به فرزند شهیدش پیوست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha