کد خبر 214449
۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران:

افزایش میزان بهره وری و درآمد سازمان اقتصادی کوثر نسبت به یک دهه گذشته/ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امری عمومی است

افزایش میزان بهره وری و درآمد سازمان اقتصادی کوثر نسبت به یک دهه گذشته/ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امری عمومی است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از افزایش میزان بهره وری و درآمد سازمان اقتصادی کوثر نسبت به یک دهه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و ایثارگران در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به جدیدترین دستاوردهای بنیاد شهید برای خانواده ایثارگران در هفته دولت گفت: در هر بخشی از دولت که وظایفی برای وزارتخانه ها تعریف شده است به تناسب آن بنیاد شهید نیز وظایفی بر عهده دارد. شاید اشتغال ایثارگران وظیفه ذاتی بنیاد نباشد؛ اما هماهنگی، پیگیری و درج اطلاعات این موضوع از وظایف بنیاد است. می توان گزارشی در خصوص مجموع خدمات ارائه شده به جامعه ایثارگری از سوی بنیاد شهید در حوزه هایی همچون زمین، اشتغال، وام و ... منتشر کرد. 
وی ادامه داد: تمام حوزه ها و موسسات وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران که بخش کوچکی از دستاوردهای آنان در نمایشگاه عرضه شد، به نسبت دوره های گذشته رشد قابل قبولی داشته است به نحوی که دو سال کارنامه عملکردی بنیاد قابل مقایسه با 8 سال گذشته می باشد که این قیاس، نشان دهنده رشد سریع در بخش های مختلف است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران، به ویژه والدین شهدا اذعان داشت: همکاران ما در بنیاد طی 20 ماه گذشته معادل 40 سال قبل در سامانه «ثبت افتخار»؛ خاطرات شهدا را ثبت و ضبط کرده اند.
معاون رئیس جمهور در ادامه به عملکرد سازمان اقتصادی کوثر در حوزه های مولدسازی، خودکفایی و امنیت قضایی اشاره کرد، گفت: درست است که مدیریت سازمان اقتصادی کوثر با بنیاد شهید و امور ایثارگران است؛ اما سازمانی کاملا استراتژیک و راهبردی بوده که در خدمت مردم ایران است. خدماتی که سازمان اقتصادی کوثر ارائه می دهد، نقاط کوری را پر می کند که باید وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت و نیرو به آنها بپردازند؛ ضمن اینکه این خدمات با یک دهه قبل از خود قابل مقایسه نیست.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه سازمان اقتصادی کوثر عزم جدی در اجرای ماموریت های خود دارد، مطرح کرد: گفتنی است طی این مدت به اموال و دارایی های سازمان اقتصادی کوثر افزوده نشده اما بر اساس صورت های مالی و حسابرسی انجام شده از سوی موسسه مفید راهبر میزان بهره وری و درآمد این سازمان رشد یافته است. رشدی که معادل بیش از یک دهه گذشته است. 
وی با اشاره به اینکه سازمان اقتصادی کوثر در حوزه علم و فناوری، ارتقا دانش، کمک به ایجاد استقلال اقتصادی و حوزه های صنعتی نقش آفرینی می کند، اذعان داشت: این سازمان نسبت به بهره ورسازی منابع خود اقدامات مثبتی را انجام داده است که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد رشد و ارتقا مضاعف این سازمان باشیم.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به مهم ترین اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت:  مهم ترین اقدام بنیاد شهید وادار کردن سایرین به اجرای ماموریت در این حوزه است لذا جلسات متعدد و مکرر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با کمک مجلس در سطح ملی و استانی برگزار شد به نحوی که یک درصد از اعتبارات جاری کشور به این شورا اختصاص یافت. 
وی ادامه داد: امروزه آثار جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در موضوع اربعین قابل مشاهده است؛ به طوری که تمام دستگاه ها و نهادها در حوزه احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مانند «زیارت نایب الشهید» که عمومیت یافته است به ایفای نقش می پردازند.
معاون رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: معتقدیم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امری عمومی است. در حال حاضر 7 هزار یادواره شهدا توسط مردم در طول یکسال برگزار شده است. بزرگترین کار ما حمایت و تلاش برای فعالسازی فعالیتهای مردمی در این زمینه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha