کد خبر 214301
۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در گفتگو با «حیات»:

آخرین برنامه دولت برای جلوگیری از مرگ دریاچه ارومیه چیست؟

آخرین برنامه دولت برای جلوگیری از مرگ دریاچه ارومیه چیست؟

رئیس سازمان محیط زیست گفت: خوشبختانه با توجه به تمهیدات انجام شده تا پایان شهریورماه از چند سد، تامین حقابه ارومیه صورت می گیرد.

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه نمایشگاه روایت خدمت، در گفتگو با خبرنگار حیات گفت: دو هفته گذشته بازدید جامعی از دریاچه ارومیه داشتم.

رئیس سازمان محیط زیست بیان داشت: خوشبختانه در بازدید به عمل آمده تالاب های اقماری دریاچه ارومیه وضعیت بسیار مناسبی داشتند. روز گذشته با حضور معاون اول رییس جمهور جلسه ستاد ملی دریاچه ارومیه برگزار شد.

سلاجقه ادامه داد: در حال حاضر دریاچه ارومیه  700 میلیون متر مکعب آب در بستر خود دارد. با توجه به تمهیدات انجام شده تا پایان شهریورماه از چند سد، تامین آب دریاچه ارومیه صورت می گیرد.

وی افزود: با رایزنی های انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی در این نمایشگاه، در بحث جمع آوری چاه های غیر مجاز موجود، تغییر کاربری های انجام شده و همچنین الگوی کشت مناسب در آن منطقه تصمیمات خوبی گرفته شده است.

رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: با توجه به پیش بینی صورت گرفته در خصوص وضعیت بارش های پاییزی و همزمان آزادسازی آب از سدهای همجوار مانع از خشک شدن دریاچه ارومیه خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha