کد خبر 214242
۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

شماتیک اختصاصی «حیات»:

ترکیب احتمالی استقلال مقابل همنام خوزستانی

ترکیب احتمالی استقلال مقابل همنام خوزستانی

تیم فوتبال استقلال تهران امروز به مصاف حریف هم نام خوزستانی خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال استقلال تهران عصر امروز از ساعت 19:30 در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف استقلال خوزستان می‌رود تا دیدار هفته چهارم خودش را مقابل این تیم برگزار کند. آبی‌پوشان تهرانی در شرایطی پا به این مسابقه می‌گذارند که بعد از برتری مقابل صنعت نفت و ملوان در دو هفته ابتدایی و کسب نتایج خوب در شروع لیگ برتر، هفته گذشته شکست تلخی را در اصفهان برابر سپاهان تجربه کردند و این بازی که جنجال‌های زیادی بر سر اشتباه داور مسابقه ایجاد کرد اولین شکست استقلال در لیگ برتر را در هفته سوم رقم زد و حالا نکونام و شاگردانش تصمیم دارند در هفته چهارم جبران مافات کرده و با کسب هر سه امتیاز روی نوار پیروزی برگردند.

استقلال در این هفته مثل همیشه از حسین حسینی درون دروازه استفاده می‌کند. گلر باتجربه و کاپیتان تیم فوتبال استقلال در سه هفته گذشته عملکرد قابل قبولی از خودش به نمایش گذاشته است و دو کلین شیت به ثبت رسانه و یک پنالتی مقابل ملوان دریافت کرده و یک پنالتی هم در برابر سپاهان دریافت کرد ولی در برگشت دروازه‌اش باز شد. به هر جهت دو کلین شیت و دریافت تنها یک گل از سه بازی عملکرد قابل قبول حسینی در فصل جدید است که تصمیم دارد نمایش نه چندان قابل قبول فصل گذشته خودش را به فراموشی بسپارد.

در خط دفاع استقلال به همان چینش قبلی گذشته و تا قبل از تقابل با سپاهان بر می‌گردد. نکونام در برابر حریف اصفهانی از سه مدافع میانی استفاده می‌کرد و ایمان سلیمی وارد ترکیب اصلی شده بود و عملکرد خوبی داشت ولی به نظر می‌رسد امروز دوباره شاهد زوج مرادمند و چشمی در مرکز باشیم و سهرابیان مصدوم به دور از ترکیب و سلیمی از روی نیمکت کار را دنبال خواهند کرد.

در سمت راست صالح حردانی بازی می‌کند و در سمت چپ میدان هم شاهد حضور ابوالفضل جلالی در ترکیب آبی‌ها خواهیم بود و چینش چهار نفره خط دفاعی استقلال در این بازی مطابق همان دیدار هفته دوم با ملوان خواهد بود و برای یک بار از چینش مشابه قبلی در ترکیب استقلال استفاده می‌شود.

با انتقال روزبه چشمی به خط دفاعی که به دلیل مصدومیت سهرابیان رقه خورده است، زبیر نیک نفس که عملکرد خوبی به عنوان هافبک دفاعی در ترکیب استقلال داشته است بار دیگر در این پست برای آبی‌ها به میدان خواهد رفت. یک خط جلوتر از او مهدی مهدی‌پور بازی می‌کند و آرش رضاوند هم دیگر ضلع مثلث خط میانی آبی‌هاست که وظایف هجومی‌تری نسبت به دو بازیکن دیگر دارد و در نفوذها شرکت می‌کند و به خط حمله اضافه خواهد شد. رضاوند در برخی مواقع وظیفه بازیسازی را هم در ترکیب آبی‌ها دارد و یک عنصر چند مسئولیته در ترکیب استقلال و در خط میانی این تیم خواهد بود.

و اما در خط حمله استقلال با ترکیبی شبیه به بازی‌های قبلی به میدان خواهد رفت. کوین یامگا که این فصل با انتقال به یک خط جلوتر دیگر دفاع راست نیست، به عنوان وینگر در این سمت از میدان بازی خواهد کرد و در سمت دیگر اتفاق مشابهی برای جعفر سلمانی رخ داده است که با انتقال به یک خط جلوتر به عنوان وینگر چپ بازی خواهد کرد و این دو نفر به عنوان بازوهای ارسلان مطهری که وظیفه مهاجم نوک و تمام کننده را در ترکیب آبی‌ها در اختیار دارد فعالیت می‌کنند و در نهایت جلوترین بازیکن آبی‌ها هم که نامش آورده شد ارسلان مطهری است. مطهری به واسطه موقعیت‌هایی که مقابل سپاهان از دست داد حملات زیادی را در طول هفته‌ای که گذشت متحمل شد و حالا فرصت این را دارد تا با گلزنی برابر استقلال خوزستان به شکلی جبران مافات کند و پایش به گلزنی برای آبی‌ها باز شود.

روی نیمکت استقلال هم نفراتی مثل محمدرضا خالدآبادی، ایمان سلیمی، امید حامدی‌فر، مهرداد محمدی، سبحان خاقانی، سامان تورانیان، سعید مهری، پیمان بابایی و آرمان رمضانی ایفای نقش خواهند کرد تا در مواقع لازم به ترکیب اصلی اضافه شده و به عنوان یار تعویضی وارد زمین شوند و به استقلال در برتری مقابل حریف هم نام خوزستانی کمک کنند. جواد نکونام بارها به خالی بودن نیمکتش از بازیکنان تاثیرگذار گلایه کرده و روز گذشته هم در نشست خبری عنوان کرد آنها تنها تیمی هستند که فقط با دو دروازه‌بان در میادین حاضر می‌شوند و به شوخی عنوان کرد که بهزاد غلامپور گلر سوم استقلال در فهرست این تیم است و اگر مشکلی برای دو گلر اصلی آبی‌ها پیش بیاید باید از او استفاده شود.

بدین ترتیب ترکیب احتمالی استقلال برابر استقلال خوزستان به شرح زیر است:

سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، زبیر نیک نفس، آرش رضاوند، مهدی مهدی پور، کوین یامگا، جعفر سلمانی و ارسلان مطهری.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل همنام خوزستانی

این بازی از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد و به صورت زنده روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت و علاقه مندان این بازی می‌توانند آن را تماشا کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha