کد خبر 214229
۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴

قاضی زاده هاشمی:

شعار اصلی آیت الله رییسی مردمی بودن است/ حمایت دولت از مردم با ارائه بسته های معیشتی

شعار اصلی آیت الله رییسی مردمی بودن است/ حمایت دولت از مردم با ارائه بسته های معیشتی

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شعار اصلی آیت الله رییسی مردمی بودن است، گفت: دولت با ارائه بسته های معیشتی متعدد به دنبال حمایت از مردم است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیداری مردمی که به مناسبت هفته دولت در مسجد امام حسین (ع) واقع در محله دروازه شمیران برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: شهدای گرانقدرمان نظیر شهید رجایی و شهید باهنر سرمشق های بی بدیلی برای شناخت سلوک‌ و زندگی یک مدیر در سطح و تراز انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: توفیق دارم که امشب خدمت خانواده شهدا و مردم متدین این محله هستم. در هفته دولت مقرر شد تا همه اعضا هیات دولت از طرف رییس جمهور مامور شوند اقداماتی را انجام دهند که یکی از این اقدام حضور در مساجد و دیدار با مردم است. 

معاون رییس جمهور گفت: شعار اصلی آیت الله رییسی مردمی بودن است که باید در رفتار دولت بگنجد. باید دولت خود را در معرض سوال قرار دهد و کارنامه ‌خود را عرضه کند کمااینکه این امر از طریق رسانه صورت می گیرد اما حضور دولتمردان در محلات دستور جدی دولت است لذا موظفم سلام رییس جمهور را به شما برسانم و از همراهی و حمایت مردم از دولت طی این دو سال تشکر کنم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مردم مدتی درگیر تورم و مشکلات معیشتی بودند اما همین مردم متدین از حمایت همه جانبه دولت دست برنداشتند که جای تشکر و تقدیر دارد.امیدواریم وظایفمان را به خوبی انجام دهیم و اثار این را در زندگی مردم بیینیم. 

وی مطرح کرد: همواره توجه شخص رییس جمهور به زندگی مردم است و این پرسش را مطرح میکنند که تصمیمات ما در زندگی عموم مردم گشایش ایجاد میکند یا مشکل. به گفته رییس جمهور باید تصمیماتمان را به مردم توضیح دهیم.

قاضی زاده هاشمی اشاره کرد: ما در تابستان مشکل جدی در تامین برق پیدا کردیم و مجبور به خاموشی های منطقه ای بودیم. اما دولت تلاش کرد تا با کمک مردم و صرفه جویی در مصرف برق خاموشی ها را به حداقل برساند لذا توضیح این امر در برنامه اصلی دولت قرار گرفت. 

وی گفت: صرفه جویی مردم باعث شد که به اندازه چند نیروگاه بوشهر مسئله خاموشی را در اکثر شهرها به صفر برسانیم. دولتی که خود را از مردم بداند روی همکاری مردم حساب می کند چراکه هیچ کار اصلاحی بدون همراهی مردم اتفاق نمی افتد در واقع این امر با برقرای عدالت رخ می دهد. در عدالت همه کس به طور یکسان از امتیازات برخوردار نمی شوند. 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: باید مسیر توزیع بیت المال تغییر کند. ما در توزیع امکانات در کشور با مشکل رو به رو بودیم به طوری که نرخ بیکاری در برخی مناطق از سایر مناطق بیشتر است. عده ای عادت کرده بودند که از منابع بیت المال برای خود برخورداری هایی کسب نمایند. دولتی که خود را متعلق به مردم بداند در ابتدا مردم را با حقوق خود آشنا میکند لذا هدف رییس جمهور از سفرهای استانی همین امر می باشد که مردم حق دسترسی به حاکمان را به طور یکسان نسبت به سایر شهرها دارد. 

وی ادامه داد: اگر همراهی مردم برای تعادل بخشی نباشد عدالت خواهی به نتیجه و انتها نمیرسد. تاریخ پر از تجربیات است پس آن چیزی که در ارتباط متقابل بین مردم و دولت است مطالبه گری دائمی ارزش های انقلاب است مانند راهپیمایی های ایام ۲۲ بهمن و روز قدس و … . 

معاون رییس جمهور اظهار داشت: جمهوری اسلامی به معنای جمهوریت و اسلام در کنار یکدیگر است. نگاه حضرت امام(ره)، رهبر انقلاب و دولت نگاه ویترینی نیست و همه موارد مانند نهادهای مردمی به مردم سپرده شده است. همانگونه که در مواقع سیاسی مانند انتخابات و فتنه ها امور را به مردم سپرده ایم امروز نیز اثر حضور مردم است که کار را تمام میکند. 

وی گفت: ما اگر بخواهیم طی این دو سال مشکلات و افتخارات را لیست کنیم در می یابیم با توجه به محدودیت های فراوان که توسط خارجی ها صورت گرفت دولت موفق ظاهر شد. دولت در زمانی کار را به عهده گرفت بنا به گزارش مسئولین دولت قبلی تمام منابع ارزی سال ۱۴۰۱ زودتر از موعد تمام شده بود. وقتی ملتی اراده کند تا فرمان امام جامعه را عمل کند و مطابق آن مسئولین را انتخاب نماید خداوند نیز کمک می نماید. 

قاضی زاده هاشمی گفت: به راستی سازمان نفاق چقدر علیه آیت الله رییسی دشمنی کرد و از ایشان در فضای بین الملل هیولا ساختند اما با اراده خداوند گشایش های مالی و فروش و ارزش نفت افزایش یافت. زمانی که آیت الله رییسی روی کارامد ما به جز روسیه، عمان و ترکیه با تمام کشورهای همسایه قطع همکاری داشتیم اما امروز سیاست همسایگی دولت سبب شد حتی عربستان می آید با جمهوری اسلامی هم پیمان می شود علیه آمریکا. 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: خداوند اخلاص کسانی که میخواهند عزت مردم و خون شهدا را حفظ کنند افزایش می دهد. روز به روز سفره مردم طی ده سال گذشته کوچک شد اما در ۲ سال اخیر نرخ بیکاری تک رقمی شده و گاها شاهد حضور نیروی کار خارجی و رشد اقتصادی هستیم. 

وی اشاره کرد: افراد در بنیاد شهید عموما به دنبال کار اداری هستند لذا باید این فرهنگ کار اصلاح شود و درخواست ها به سمت صنعت برود چراکه این روزها کارخانه های قدیمی احیا می شود. اکنون دولت در آغاز حرکت جهشی خود قرار دارد. خداوند دشمنان را گرفتار مشکلات خودشان کرده است و انشالله با همت دولت و مردم برگشت به عقب اتفاق نیفتد ما طی این دو سال نوسانات تورمی زیادی داشتیم و شاهد کاهش تورم هستیم. 

وی گفت: دولت با ارائه بسته های معیشتی متعدد به دنبال حمایت مردم می باشد و تلاش میکند نرخ قوت قالب مردم که ۷۰ قلم است کنترل شود. دولتمردان باید در کنشگری هایشان مبلغ دین خدا باشند از این رو عموم مردم نیز باید در این امر فعال باشند. کمااینکه روش پیامبر(ص) جلب قلوب بود. 

معاون رییس جمهور افزود: وظیفه دستگاه های انتظامی مبارزه با رفتارهای ضد دین خدا است. دشمنان سعی دارند قلوب مردم را از دین خدا خالی نمایند باید مراقب باشیم از قله به داخل دره سقوط نکنیم که لازمه آن صبر جمعی و اجتماعی است. جامعه باید در صبر در راه خدا تلاش نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha