کد خبر 214193
۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

خلجی در گفتگو با «حیات»:

توانستیم از مرگ دریاچه ارومیه جلوگیری کنیم/ انتقال آب در شرایط کنونی حداقلی است

توانستیم از مرگ دریاچه ارومیه جلوگیری کنیم/ انتقال آب در شرایط کنونی حداقلی است

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اینکه توانستیم از مرگ دریاچه ارومیه جلوگیری کنیم بر ناکافی بودن میزان آبرسانی به این دریاچه تاکید کرد.

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی  حیات گفت: از مرگ دریاچه ارومیه جلوگیری کردیم اما این میزان از اقدامات برای رفع مشکل دریاچه کافی نیست.

وی در ادامه به مشکلات موجود در حوزه تامین آب دریاچه ارومیه بیان داشت: آبریز دریاچه ارومیه به دلیل استفاده بی‌رویه در ادوار گذشته و توسعه صنعت با مشکل مواجه شده بود لذا برای رفع مشکل پیش آمده طرحی به منظور انتقال آب از سدهایی که در ۲۶ کیلومتری دریاچه ارومیه قرار داشتند در چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: سال گذشته رئیس جمهور طرح آبرسانی به دریاچه ارومیه را به بهره برداری رساندند که این رویدادی بسیار بزرگ در این حوزه بود.

خلجی در ادامه افزود: البته این طرح موقتی است چرا که دریاچه ارومیه بیش از این میزان نیاز به انتقال و تامین  آب دارد. انتقال آب پس از دستور رئیس جمهور باعث شد تا از مرگ دریاچه جلوگیری شود. باید توجه داشت که در فصل کشت آبی آبها در حوزه کشاورزی استفاده میشود و در فصل غیر کشت به سمت دریاچه ارومیه هدایت می شوند.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت بیان کرد: امیدواریم درطی ۲ ماه آینده طرح انتقال آب مجدداً اجرا شود و دریاچه به شرایط گذشته خود بازگردد. دریاچه ارومیه برای رفع مشکل خود به اقدامات بیشتری نیاز دارد؛ همه ما در تلاشیم که این دریاچه حفظ شود اما باید توجه داشت که میزان انتقال آب در شرایط کنونی حداقلی است و باید به میزان بیشتری آب به دریاچه منتقل گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha